13.000 personskador på hästgårdar

(Västerbygden)
Det inträffar runt 13.000 personskador som leder till läkarvård i samband med ridning eller hästhantering varje år. Detta enligt Konsumentverket.
– Hästar och egendom är ofta bättre försäkrad än de personer som rider och hanterar hästarna, säger Kjell-Åke Sällström på Länsförsäkringar i Uddevalla.

http://www.vasterbygden.se/vasterbygden/default.aspx?namn=artikel&Idnummer=241
 
Sv: 13.000 personskador på hästgårdar

i samband med hästar och ridning står där....
haha jag kan tillägga i samband me hö intag.. hehe
fick ett hål i huvudet i dag :cry:efter att ett balsnöre gick av och en karbinhake for i huvet i blixtens hastighet...in på akuten efter 4 timmar då jag upptäkte att det blödde först då... (hade ju keps på mej och sen blev det väldigt varmt och svettigt på loftet trodde jag.. men blonda jag blev rödtock!)
Där limma de ihop mej :)
Tyckte dessutom att jag borde haft hjälm... *hmf*
 
Sv: 13.000 personskador på hästgårdar

haha, som att man brukar ha hjälm när man hämtar hö ;) nämen vilken otur du hade! men har ni karbinhakar på balsnörena? :confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Västerbygden) Ardennerhästen håller ställningarna och rasen ökar i popularitet. – För oss har det alltid varit ardenner. Den är lugn...
Svar
0
· Visningar
1 030
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Västerbygden) Hästboomen som rullat fram över landet ser nu ut att mattas av i spåret av finanskrisen och lågkonjunkturen. – Vi har...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Planeta
·
  • Artikel
Hästnyheter (Västerbygden) David Ivarsson, 29, från Stora Bränna i Västerlanda, är en av bönderna i TV4-såpan ”Bonde söker fru”. Programmet sänds...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Västerbygden) Samverka mer. Och satsa mer på rådgivning. Och fokusera mindre på brott och straff. Det säger Annika Jonasson, LRF Väst...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp