15,5 år gammal

SiZo

Trådstartare
Min älskade vän börjar bli gammal. Hon är oförskämt pigg än så länge och därför bestämde jag mig för att filma henne lite på en promenad.

Detta är inte i närheten av hennes piggaste dagar, utan en helt vanlig dag bara :D

Jag delar med mig eftersom jag är så glad att jag har haft sån tur med en underbar hund, och dessutom har fått behålla henne länge! Den lurviga hunden på videon är hon, som ni säkert förstår rätt snabbt :)

http://www.youtube.com/watch?v=87p-HdKbAvo&feature=youtu.be
 
Sv: 15,5 år gammal

Tack så mkt! :love:
Hon är mitt hjärta!

Jag vet ju att varje dag räknas, och att det kan gå jätte fort. Men jag har en bra distriktare som får komma ut då, för någon mer klinik har jag lovat damen att hon inte ska behöva se!
 
Sv: 15,5 år gammal

Härligt att se en så pigg liten gamling:love:
Har en 10årig herre som börjat tackla av rejält det sista halvåret och det skär i hjärtat.. På onsdag ska han in på seniorkontroll för att kolla alla värden och även titta på några knölar han har fått.

Ta vara på piggheten och njut!!

/LL
 
Sv: 15,5 år gammal

Hon är ljuvlig!:love: Så härligt att hon får vara så pigg och levnadsglad vid den åldern. Håller tummarna för att ni har mycket tid tillsammans än.
 
Sv: 15,5 år gammal

Vilken sötnos :love: Varje dag tillsammans med våra djur är en gåva.

Jag hade en långårig tax som blev femton, nästan sexton. Men han var verkligen en gammal Herre som tog sig fram med stil och värdighet på slutet. Inte så där skuttiruttigt som din tossa :) Han mådde bra ända till slutet, var slank och fin, rödglansig i pälsen, lite stel och lomhörd annars bara gammal. De gör avtryck i ens liv, hundarna.
 
Sv: 15,5 år gammal

KL

Oh vad roligt med så mkt fina komentarer!
Damen tackar så hjärtligt!

3128_10151240669866223_569081294_n.jpg


Bild från samma dag :D
 
Sv: 15,5 år gammal

Vilken sötnos! :) Härligt att hon är så pigg och hon ser ut att njuta av livet! :)
 
Sv: 15,5 år gammal

Vilken underbar liten jycke !
Jag förstår att du gläds över alla år och hoppas på många till !
 
Sv: 15,5 år gammal

Vad härligt att se en gammal piggelin! :laugh:

Vår äldsta är 12 i mars, och man är verkligen glad för var dag de får vara pigga och busiga.
 
Sv: 15,5 år gammal

Hon ser ju jättefräsch ut för sin ålder! Skulle du inte berättat hur gammal hon är skulle man ju tro att det är en unghund med alla bus-skutt :)
 
Sv: 15,5 år gammal

Haha, ja... Hon har varit nära döden många ggr.

Redan som 8 månaders valp bröt hon ena frambenet, oförsäkrad och precis innan jul... Min julklapp det året blev att hon fick överleva. Vi fick även rabbat på kliniken eftersom de tyckte att vi var så fina människor som la ut så mkt pengar på en sån liten byracka! Det var ju 15 år sedan, och 16 000 då var väl rätt mkt pengar, men de halverade den summan om jag inte minns fel :love:

Juvertumörer... 4 ggr, varav sista gången tog vi bara bort hela ena sidan så det inte skulle kunna komma tillbaks.
Sedan som 13 åring åkte hon på livmoderinflamation, och kastrerades hastigt och lustigt. Ingen visste om hon skulle avlivas på operationsbordet eller återhämta sig efter OP. Veterinären fick strikta order om att om knölar hittade så skulle hon avlivas direkt istället för att väckas. Men allt såg bra ut!

Sedan förra året fick hon en inflammation i en nerv. Jag har aldrig i mitt liv hört en hund skrika av smärta så. Jag var nära att vrida nacken av henne själv.
Veterinären på en annan klinik ville promt lägga in henne för observation. Vilket jag vägrade iomed mitt löfte att hon aldrig mer skulle behöva bo på klinik. Efter en timmes bråkande med veterinären där denne tillslut förstod att jag verkligen menade allvar när jag sa att om hon inte tänkte ge hunden STARKA smärtstillande och sedan skicka hem henne så fick hon avliva henne istället så fick jag tillslut min vilja fram.

Blodprov togs och allt såg bra ut, väldigt bra för hennes ålder, veterinären höjde tillomed på ögonbrynen när hon läste :D

Den här hunden har varit mitt stöd när jag har avlivat 2 hästar, en annan hund, kaniner till förbannelse ( ;) ) och när hon blir lite seg och jag börjar fundera på avlivning och säger det till min mor så vaknar hon på nytt, så jag är helt övertygad om att hon vet precis vad det ordet betyder :D

Som min mor brukar säga "Den där hundfan kommer överleva oss alla" :p
 
Sv: 15,5 år gammal

Oj, vilken överlevare! :D

Hon är otroligt söt! Vad är det för raser i henne?
 
Sv: 15,5 år gammal

Det är dvärgpudel och papillon i henne!
Perfekt blandning om man bara tittar på henne, smart, villig att vara till lags, följsam som få. Jag hade henne med mig varje dag till skolan när jag gick i gymnasiet. Kopplet lämnade jag hemma. Och då åkte vi tåg och buss/spårvagn sista biten. Vek aldrig från min sida någonsin.

Den biten funkar fortfarande. Men bara om hon ser nån anledning till det. Kommer det folk så går hon automatiskt fot. Men säger jag fot till henne utan anledning så kollar hon på mig som om jag vore dum i huvudet, och sen går hon minsann dit hon hade tänkt. :D

Jo tack! 8 ggr har hon blivit opererad om jag inte minns fel :eek: Helt otroligt! Därav mitt löfte att hon aldrig ska behöva vara på klinik igen. Det är nämligen det enda ställer hon inte följer mig, utan vänder och springer åt andra hållet. I en sådan bur kan heller inte personal hantera henne, hon hugger allt som rör sig, och det verkar vara ren reflex.

Sista gången vi fixade tänderna på henne så fick jag vara med på uppvaket, trots att hunden var så groggy att hon inte kunde hålla ögonen öppna så högg hon vildsint i allt som inte luktade som mig.

Jag tycker hon iomed detta har uttalat sitt åsikt mkt tydligt, så hon kommer avlivas hemma, den dagen det sker. (jösses vilken klump jag fick i halsen nu!)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 429
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 654
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 739
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp