Kicki_83

Trådstartare
Nu är våran vovve 16 år plus några månader.

Han är pigg för sina 16 år tror jag. Lite stelt har det börjat blivit i bland när han ska resa på sej och lägga sej så vi har börjat ge honom glukosamin.
Han hör när han vill själv och ser det han vill se. :D
Men han är ute på promenader på säker sammanlagt blir 1,5timme/dag.
Han tar och ger sina pipleksaker en omgång nån gång i bland oxå.
Han verkar må bra för sin ålder.

Nån annan som har hund i typ samma ålder?

Sv: 16år!

Min rottishane vart 13 år (ganska mycket för en rottis). Fick skelettcanser.
Vad underbart för dig att få ha din kompis så länge. :banana:

Hoppas mina andra hundar får leva länge och va friska.

Vad har du för ras?

Mina hundar nu är 7 och 4 . 7åringen är vit på hakan nu det tycker jag är så gulligt.:love:

Wow! Va roligt att du fått behålla honom så länge och att han är i "fint skick" :D

Mina föräldrars gamle är 11 år. Pigg och frisk, lite stel ibland, tyvärr fick han diagnosen PRA när han var 8-9 så han är snudd på blind men tuffar på ändå och livet leker :bump:.
Medellivslängden på en Lapphund är ca 12 år och det är inte så långt kvar tills hans 12e födelsedag så vi får hoppas att han håller längre. Fortsätter det som nu så går det säkert bra. Men fy vad det knyter sig i magen när man tänker på att det kanske snart är över för hans del. :(

Åh vad kul för dig och få ha en hund i så många år, läre ju vara underbart!:laugh:

HAde själv en hund på 12.5år som vi tog bort strax innan sommaren.

Mammas tibetanska spaniel hane fyllde 15 år 6 okt.
vi trodde vi skulle behövt att avliva honom för några månader sedan men han återhämtade sig.
Är i princip likadan som alltid men går pass gång, ser lite lustigt ut :)

Wow! Va roligt att du fått behålla honom så länge och att han är i "fint skick" :D

Mina föräldrars gamle är 11 år. Pigg och frisk, lite stel ibland, tyvärr fick han diagnosen PRA när han var 8-9 så han är snudd på blind men tuffar på ändå och livet leker :bump:.
Medellivslängden på en Lapphund är ca 12 år och det är inte så långt kvar tills hans 12e födelsedag så vi får hoppas att han håller längre. Fortsätter det som nu så går det säkert bra. Men fy vad det knyter sig i magen när man tänker på att det kanske snart är över för hans del. :(

Ja urch man vill inte tänka på den dagen han måste tas bort :cry::cry::cry::cry:

Hoppas eran klarar sej länge oxå!

Mammas tibetanska spaniel hane fyllde 15 år 6 okt.
vi trodde vi skulle behövt att avliva honom för några månader sedan men han återhämtade sig.
Är i princip likadan som alltid men går pass gång, ser lite lustigt ut :)

Jo våran hade lite problem med bakdelen ett tag...den hängde lixsom inte med riktigt men när han började få Glukosamin blev han bättre...
Ja urch han måste blå jätte gammal vill inte behöva ta bort honom sen!

Vad underbart! :)

Själv har jag en Italiensk vinthund som är 14 år. Det är verkligen en ynnest att få så lång tid med sin hund.

Inte så gammal, men här finns en labradordam på 12½ år :love: .

Hälsa din gamling, 16 år är verkligen inte illa. Vad är det för ras?

Inte just nu. Men mina förra blev 16 resp 18 år. De var båda pigga och glada till sin sista dag. Då blev de akut sjuka och fick tas bort.
Innan det så sprang de runt och busade och verkade inte ha ont någonstans. De sov mer. Men den vakna tiden var det liv i luckan.
Den som blev 18 var lite senil, hörde lite illa och såg lite illa. Men hon har nog aldrig varit gladare.:D Hon var en härlig gammal tant.
Hon gick från att vara lite osäker efter konstig uppväxt med misshandel och boende i bur i 3,5 år till riktigt pösigt, bortskämd och krävande sista tiden. Jag tyckte mest att det var härligt att den mesfisen vågade kräva tex att man "skulle klia NU! DÄR! Fel ställe sa jag ju. DÄÄÄÄR!". Jag var aldrig så nära henne som jag var på slutet, Hon var en häftig liten dam

Här kommer en eller två bilder på yrvädret! Tyvärr inte rikigt ny bild är kanske från i våras eller nå.

DSCF0028.jpg

DSCF0029-1.jpg

Om ni undrar över vad han gör så äter han grisknorr!

Inte just nu. Men mina förra blev 16 resp 18 år. De var båda pigga och glada till sin sista dag. Då blev de akut sjuka och fick tas bort.
Innan det så sprang de runt och busade och verkade inte ha ont någonstans. De sov mer. Men den vakna tiden var det liv i luckan.

Det är precis såhär det ska vara :)

Vilken vacker gammal man :D

Då passar jag på att lägga in några bilder på min gamle också! :)

Foto186.jpg

Här ligger han och busar med 5 åringen i familjen.

P1010002.jpg

Njuter av ett ben i korgen

Foto137.jpg

Tigga godis är han bäst på :D

P1010049.jpg

Tränar i skogen

P1010023.jpg

Skriet från vildmarken :p

Bild033.jpg

Men jag kan ju vara fin också :love:

Det var ju någon här tidigare som hade en mycket gammal taxdam (20?) Undrar om den lever än och om inte, hur gammal den blev.

Det var min lilla liten :love::love:
Hon blev 20 år och 7 månader !
liten-1.jpg
På bilden 20 år !
Tycker att alla era gamlingar är helt underbara!!
Ts ge 16 åringen en stor puss på nosen från mig ! Strongt att få en stor hund så gammal !!:love:

Tesora

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka