Göra i Borlänge?

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har varit i Borlänge många gånger, men det har mest varit för det vanliga - Kupolen och IKEA.

Nu ska vi dit den 1a och 2a juni och hade väl tanken att göra något annat.
Tips?
Inget för äventyrligt eller för långt att gå, då jag är gravid. Men typ mysiga caféer (har hört att Almas café ska vara bra?), fina parker eller så där man kanske kan få inspiration till trädgården, kanske finns nån kul butik i centrum? Längesen jag var i centrum, blir som sagt Kupolen när vi är dit.
Middag har vi tänkt äta på Pinchos och bo ska vi göra på Galaxen. Vi har bil, så det kan vara ställen lite utanför centrum också.

Finns Jussi Björling-museet fortfarande? Det tyckte jag var intressant😊 Sedan finns ju Gammelgården också, som väl ligger typ vid Ica Maxi, tror jag?

Jag har varit i Borlänge många gånger, men det har mest varit för det vanliga - Kupolen och IKEA.

Nu ska vi dit den 1a och 2a juni och hade väl tanken att göra något annat.
Tips?
Inget för äventyrligt eller för långt att gå, då jag är gravid. Men typ mysiga caféer (har hört att Almas café ska vara bra?), fina parker eller så där man kanske kan få inspiration till trädgården, kanske finns nån kul butik i centrum? Längesen jag var i centrum, blir som sagt Kupolen när vi är dit.
Middag har vi tänkt äta på Pinchos och bo ska vi göra på Galaxen. Vi har bil, så det kan vara ställen lite utanför centrum också.

Bäsna trädgård som sagt. I Forssa finns Gauffin Boulangerie med helt underbara bakverk :love: Hon som driver det har jobbat i Stockholm länge men flyttade hem för några år sedan. Hon har varit med och tagit fram efterrätten till Nobelmiddagen.

Hästintresserad?
Det finns ett litet ställe en kort bit utanför Borlänge som brukar kunna ha turer med häst och vagn, nordsvenskar ❤️

Sahlins strutsfarm, både att se strutsar och shoppa i deras butik som är fylld med saker gjorda av struts.

Bäsna trädgård som sagt. I Forssa finns Gauffin Boulangerie med helt underbara bakverk :love: Hon som driver det har jobbat i Stockholm länge men flyttade hem för några år sedan. Hon har varit med och tagit fram efterrätten till Nobelmiddagen.

Kvarnsveden centrum om man ska vara petig ;), men annars skriver jag under på detta. Helt fantastiskt ställe!

Är man mer äventyrligt lagd (passar kanske inte TS i år, men mer i allmänhet) kan man också hyra kajak i Torsång och paddla upp till Frostbrunnsdalen. Fin dagsutflykt!

Jag skulle helt klart besöka Torsång som redan nämnts, för handelsträdgården och cafét. Och Frostbrunnsdalen :)

Det finns ett gammalt bruk som är en del av Silverringen ute i Grängshammar. Där har man på senare år återskapat den engelska parken som fanns där på 1700-talet. Hett tips till alla som missat, den är verkligen jättemysig att strosa i och de ideella krafter som ligger bakom har jobbat på riktigt bra! :)

20250516_135358.webp

Liknande trådar

Mat Definitivt en av de mer, hrm, otippade rubrikerna i Bukes historia :laugh: Jag och sambon ska gifta oss i Sverige i juni och har kommit... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 779
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Hoppas jag lägger min tråd på rätt ställe nu. Jag undrar lite hur livet på landet är? Då menar jag verkligen landet, dom som bor... 2
Svar
28
· Visningar
4 682
Senast: JustWatchMeMrBlack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka