Bukefalos 28 år!

17-åring död i ridolycka

(Sydsvenskan)
En 17-årig flicka dog på söndagen i en ridolycka på en gård i Eslövs kommun. Flickan befann sig ensam med en häst i gårdens ridhus när olyckan inträffade. En jämnårig kamrat som kom in i ridhuset hittade...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 17-åring död i ridolycka

Men nej nu får det vara nog, det här är det tredje dödsfallet på kort tid här i Sverige i hästsammanhang.
Alla olyckor verkar ha inträffat i väldigt vardagliga situationer också där man knappast kunnat ana vad som komma skall, man blir verkligen påmind om hur snabbt olyckan kan vara framme med hästar.
Sänder en tanke till flickans anhöriga. :(
 
Sv: 17-åring död i ridolycka

Under, vad är det, 2 veckors tid?
Usch, detta börjar bli riktigt obehagligt!
 
Sv: 17-åring död i ridolycka

Nej men usch vad obehagligt, nu räcker det :( Man blir så påmind om att det kan hända mig, eller någon i mitt stall, eller på klubben nästa gång. Man vet ju inte och man är så chanslös. Riktigt hemskt att det skett tre dödsfall inom hästsporten i Sverige på så kort tid :(
 
Sv: 17-åring död i ridolycka

Men nej nu får det vara nog, det här är det tredje dödsfallet på kort tid här i Sverige i hästsammanhang.
Alla olyckor verkar ha inträffat i väldigt vardagliga situationer också där man knappast kunnat ana vad som komma skall, man blir verkligen påmind om hur snabbt olyckan kan vara framme med hästar.
Sänder en tanke till flickans anhöriga. :(



Inga ord kan i denna stund leda till dom anhörigas påmind om verkligheten och jag lider med samtliga involverade i varje olyckstillbud som offentligt framförs.

Är detta ännu en påmind om hur snabbt olyckan kan vara framme eller en tanke om att det är levande flycktdjur vi invaggats oss med när det gäller hantering och därför återkommande gärna skyddar oss själva med ordet olycka??
 
Sv: 17-åring död i ridolycka

Vila i frid lilla vän!

Är det bara jag som blivit överdrivet försiktig i stallet när det kommer barn på besök? Jag börjar bli säkerhetsnörd efter allt hemskt som har hänt!
 
Sv: 17-åring död i ridolycka

Dom gamla här omkring säjer att döden kommer i tre så hoppas nu att det inte blir fler.

Tankarna går till dom tre avlidnas släktingar och väner.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter En 13-årig flicka omkom i fredags i en olycka på en hopptävling i Londonderry, Nordirland, då flickan fick hästen över sig. ... Källa...
Svar
4
· Visningar
2 379
Senast: GotAsecret
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) (Uppdaterad) En 17-årig flicka dog på söndagen i en ridolycka i Eslövs kommun. Flickan hittades livlös i ridhuset och nu...
Svar
6
· Visningar
3 335
Senast: Forssberg83
·
  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) En sjuårig flicka som skadades vid en ridolycka i ridhuset i Borås på söndagseftermiddagen fick så svåra skador att...
Svar
5
· Visningar
2 565
Senast: fean
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp