Bukefalos 28 år!

2-åring som skjuter rygg...

S

Skrutt

Snart 3 alltså och täcke och sadel går bra MEN ryggen "skjuter" hon alltid upp, ser ut som jag vet inte vad. Har nästan alltid gjort det och även när man borstar, är väldigt känslig och ängslig med andra men jag kan hantera henne mycket bra eftersom hon är van med mig, men som sagt, det ser ju inte klokt ut... vad ska jag göra tycker ni??
 
Hmm om hon bara skjuter rygg med sadel så har hon sadel tvång men när hon gör det när du borstar så antingen är hon kitlig eller så har hon ont. Ta ut en massör som får kläma lite på henne.
Skulle hon inte ha ont så är det träning med sadel som gäller så att hon slapnar av.
 
Kan nog inte tänka mej att hon har ont då hon är helt oförbrukad i rygg, ben mm = lite gjord med. Men sadeltvång kan jag tänka mej. Det är väl bara att fortsätta med träningen och hoppas att det går åt rätt håll.
 
En häst behöver ju inte gjort något för att få ont, det kan ju finas något medfött fel i tex ryggen som inte syns mm.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 498
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 860
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp