Sv: 2004:orna

jo, det kan dom... Den andre har sprungit in runt 500' med så...
Håller med om att avstängda hästar ofta beror på nåt annat.
Vet inte om man direkt kan kalla dom korkade, dom går ju inte in i väggar och så (som jag bla sett en Tap In-are göra... :smirk: ) men dom är liksom, ja tråkiga och opersonliga... Fast jag tycker ju om lite halvvilda hästar med... :o Sen tycker jag inte dom har den där blixtrande intelligensen som jag sett hos många travare (det däremot hade "min" Spotlite-märr) och det saknar jag.
Men springa kan dom ju och det är ju det som räknas! :bump:

ghost skrev:
Men vad det händer när mitt modem vägrar...

Men jag måste ändå konstatera att min... :o

..."stressade problemhäst" absolut inte upplevs på detta sätt. Hade jag sett den här tråden hade jag väl aldrig gett mig på honom? :angel:

Typisk travhäst som aldrig stänger av och aldrig surar ihop för att han inte fattar vad jag menar. Och med en aktion som gör en.. :love: :love: :love: Däremot har han protesterat när kroppen sagt ifrån med det köper jag, vad kan man uppnå på 2 månader? Spännande att se om han genomgår personligthetsförändring när det är dags för start?

/// ghost

Tja......det som händer är väl att två stycken tycker att några hingstar lämnar "korkade" avkommor och övriga tycker något annat eller låter bli att "tycka" . :smirk: :angel:

När det gäller hästars personlighet bör man nog gå efter sitt eget tycke och smak ...... föl har ju oftast en mamma också som kanske bidrar med en och annan hjärncell och miljön gör ju sitt till i utvecklingen :cool:

Att däremot ta råd från t.ex Martha och hennes kollegor i konvalecentstall när det gäller fysiska ärftliga åkommor är en helt annan sak........där handlar det om fakta och inte om personliga åsikter.

Följer med spänning din "problemhäst" här på nätet och hoppas att det blir en kanon så småningom :d

Senast ändrad av en moderator:

martha skrev:
Spotlite/Pershing har en granne till mig(tror det är pershing mamma på han iallafall)...startar på dubbeln i morrn ( den med :D ) Noble Touch heter han och är en osedvanlig vacker o trevlig grabb...dock har han varit halsop 2 ggr och har en helbror som är galen :angel: :D

Jari har för ovanlighetens skull tagit ut en rad till V65 med just den som spik! Han har ju två raka i år...

Det är väl bara och kolla vad han kostar att betäcka med,och vad folk betalar för hans avkommor,för att konstatera att det inte är många som delar din åsikt.
Jag har funnit dem kloka,personliga,tåliga,men med Arnie Almahurst jetmotor.Man får vrida på gasen lite försiktigt så det inte blir en burnout :) .

Jag tror han vinner, det är bra skalle på den hästen...bara halsen håller, men det är bra väder idag också...

verkar inte vara många kallblod av årgång 2004!?
Har själv ett uppstudsigt sto som heter Brunella. Hon är född 1 maj och det är väl därför hon är så rebellisk.
Hon är e. Skaffer Brunen u. Myllarfjella.
hon finner sig i att bli verkad och borstad, men tycker inte att det är roligt att jag vill bestämma vart vi ska gå när hon har grimma på sig. tur att jag inte ska köra in henne själv, hon ska leasas ut (till någon utan självbevarelsedrift). :rofl:

Vilka har blivande stärnor födda 2004?
-jeg har- :p
Stam?
-Nienna e. Tomali Sandy (N) ee. Speedy Tomali u. Cherican Chloe ue. Songcan
Hur långt har ni kommit?
-Hun står bundet på gulvet i krysstau, kan løfte hover, stå stille på boksen, gå pent i leietau, hatt gjord (ikke sele) rundt magen. Snill og trivelig.
Vad gör ni med dem?
-Hun står på løsdrift i vinter, 18 mil hemmefrån :( men blir håndterad varje dag der dvs taes inn i stallen under dagen, børstes og håndteres.
Börjat med inkörningen..
-nei. Tar henne hjem til 1.mail Håper å ha henne i vogn før beite.
Planen?
-lite planerad enda her.

lsz skrev:
Tja......det som händer är väl att två stycken tycker att några hingstar lämnar "korkade" avkommor och övriga tycker något annat eller låter bli att "tycka" . :smirk: :angel:

När det gäller hästars personlighet bör man nog gå efter sitt eget tycke och smak ...... föl har ju oftast en mamma också som kanske bidrar med en och annan hjärncell och miljön gör ju sitt till i utvecklingen :cool:

Att däremot ta råd från t.ex Martha och hennes kollegor i konvalecentstall när det gäller fysiska ärftliga åkommor är en helt annan sak........där handlar det om fakta och inte om personliga åsikter.

Följer med spänning din "problemhäst" här på nätet och hoppas att det blir en kanon så småningom :d
Jag har hela tiden sagt att detta är min PERSONLIGA syn... ingen dokumeterad undersökning...
Och nu verkar det som folk tar illa upp, så vi tar väl och går tillbaka till vad tråden egentligen handlat om?! :idea:

Förresten är vi 3 stycken om just denna syn på saken.. :angel: ;)

Lines skrev:
Det är väl bara och kolla vad han kostar att betäcka med,och vad folk betalar för hans avkommor,för att konstatera att det inte är många som delar din åsikt.
Jag har funnit dem kloka,personliga,tåliga,men med Arnie Almahurst jetmotor.Man får vrida på gasen lite försiktigt så det inte blir en burnout :) .
Nu är du ju lite fel ute... Jag har sagt att jag tycker de är avtrubbade och korkade, opersonliga och tråkiga... Inte att de inte springer- vilket de ju gör..
Vilket kanske är anledningen till att folk betäcker med dem och att de kostar en slant!
Så efter vad vi vet kanske 99% tycker som jag, men tycker inte det spelar någon roll eftersom de kutar in pengar! :D

2, 3 eller 10.....spelar ingen roll.......och jag har inte trott att du vill såra någon med dina synpunkter.....funderar på att låna Lisa för att betäcka med Spotlite :p

Klokt att återgå till 2004-orna.......hoppas att det kommer in fler som har bäsingar som snart går in i "tonårstrotsen" :D

Så efter vad vi vet kanske 99% tycker som jag, men tycker inte det spelar någon roll eftersom de kutar in pengar!

Trodde vi hade återgått till 2004-fölen, men .......

Jag tillhör de 1% som tycker att avkommorna är trevliga,kloka och långt ifrån avtrubbade. :love:

..........ska vi återgå nu då ?

lsz skrev:
2, 3 eller 10.....spelar ingen roll.......och jag har inte trott att du vill såra någon med dina synpunkter.....funderar på att låna Lisa för att betäcka med Spotlite :p

Klokt att återgå till 2004-orna.......hoppas att det kommer in fler som har bäsingar som snart går in i "tonårstrotsen" :D
Det får du gärna göra :D

Men.......då är vi ju verkligen tillbaka i Arboga där allt började.......jag skulle alltså ha delat dropparna med dig :rofl: .....end of story :cool:

jag har en lite märr efter malabar circle ås.
hon går för vagn redan och är ute å springer med kompisarna (lös) i skogen 4 ggr i veckan, så hon e i högkondis :rofl:

henne kan man nog göra allt med, hon är som en gammelhäst!!

martha skrev:
Jag tror han vinner, det är bra skalle på den hästen...bara halsen håller, men det är bra väder idag också...
:crazy: "Slutar" tippa igen! I första hade jag 3 av 7 hästar och missar vinnaren + den där spiken då...

Åså nuuu kommer jag och lägger ved på elden:

Jag bara ÄLSKAR Spotlite Lobell avkommor och Super Arnie :love: Finns få hingstar i den klassen som kan nå upp till deras kapacitet :idea:

Har just nu en S.A. hingst, en S.L. hingst som jag ridtränar, och har precist blitt av med två S.L märrar och en S.A. valack... Vilka hästar!!! :bow:

Vissa har en egen villja okej, men jag haaaatar döa likgiltiga eller rentav elaka hästar eller för att inte tala om Zoogin hästar :eek: Så att vissa måste lirkas med gör inte mig något så länge dom är trevliga o goa o springer in pengar :D

Min S.A. hingst är 4år å geeenom goooo.. Bättre/snyggare/snabbare häst finns inte :love: (just nu iaf haha) Passa er när han kommer ut på banan igen, efter all min ridträning :angel: :d

ja det är hopplöst med spel...därför spelar jag aldrig :D
han hoppade ju direkt i starten, den andra (Super A )tjurade till sig igen :crazy:

Liknande trådar

Trav Hur går det för er med åringarna? Hur långt har ni kommit? Våran Diesel Doris (Malabar Circle Ås-Lisa Crown) har vi lämnat på... 2
Svar
37
· Visningar
2 855
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka