29-åring döms för stallmisshandel: ”Ville klappa hästarna”

Det där var för jävligt, rent ut sagt.

Gärningsmannen döms till rättspsykiatrisk vård eftersom han har en allvarlig psykisk störning, men det får ändå gå fyra år (!) från brott till rättegång.
Det känns som en JO-anmälan, om det inte finns omständigheter som inte framgår.
 
Det där var för jävligt, rent ut sagt.

Gärningsmannen döms till rättspsykiatrisk vård eftersom han har en allvarlig psykisk störning, men det får ändå gå fyra år (!) från brott till rättegång.
Det känns som en JO-anmälan, om det inte finns omständigheter som inte framgår.
När jag är med om att det tar så lång tid är det för att det är personer som redan är omhändertagna av rättväsendet redan, så de "sitter där de sitter" men det låter det inte som. Men han kan ha varit "frifoting" i väntan på dom men konstigt det med då det bara är tingsrätten?
 
Jo, visst händer det att misstänkta sitter häktade länge, och att det händer både för ofta och för länge i Sverige har det ju varit en del diskussion om, men inte fyra år väl...? Man skulle ju vilja veta vad som skett under den tiden.
 
Jo, visst händer det att misstänkta sitter häktade länge, och att det händer både för ofta och för länge i Sverige har det ju varit en del diskussion om, men inte fyra år väl...? Man skulle ju vilja veta vad som skett under den tiden.
Fyra år till tingsrätt känns lite väl extremt för dessa brott
 
När jag är med om att det tar så lång tid är det för att det är personer som redan är omhändertagna av rättväsendet redan, så de "sitter där de sitter" men det låter det inte som. Men han kan ha varit "frifoting" i väntan på dom men konstigt det med då det bara är tingsrätten?
ha.
Han lär knappast ha suttit häktad i fyra år för några misshandlar. Frihetsberövanden omprövas ju hela tiden.
 
Fyra års häktning har väl bara hänt i Playamålet, och då för ett ton kokain. Och inkluderande hovrättsförhandlingen. Men fyra år från brott till dom är som redan sagts helt onormalt ändå, åtminstone utanför bedrägeri/förskingring/ekobrottsdelen utan vad som verkar som ganska lättutredda brott. Konstigt att det inte står någonting vad det beror på.
 
ha.
Han lär knappast ha suttit häktad i fyra år för några misshandlar. Frihetsberövanden omprövas ju hela tiden.
Nej självklart inte men om du sitter inne för annat brott på anstalt eller rättspsyk tar det längre tid, antagligen för man sitter där man sitter. Vi har ofta flera år från anmälan tills tingsrättsförhandling där jag är, då man sitter redan.
 
Nej självklart inte men om du sitter inne för annat brott på anstalt eller rättspsyk tar det längre tid, antagligen för man sitter där man sitter. Vi har ofta flera år från anmälan tills tingsrättsförhandling där jag är, då man sitter redan.
Gjorde den här mannen det alltså? Det missade jag isåfall.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Stulna sadlar, träns, täcken och hästfoder kunde kopplas ihop med en 29-årig man i Halland, och mannen åtalades därför för häleri - ett...
Svar
2
· Visningar
474
  • Artikel
Hästnyheter Mannen slipade ner tänderna på en häst så mycket att hästen fick svårt att äta. Nu döms han för djurplågeri.
2
Svar
22
· Visningar
3 223
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Hästnyheter Per-Erik Strandberg har varit intresserad av hästar hela livet men har inte kunnat vara i stallet på många år. Det ville TV4...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bland de 74 hästar som kom till start i den första omgången har nu totalt 29 stycken 6-åringar tagit sig till final, genom att hoppa...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp