3-årschampionat i hoppning

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Febbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 068
F

Febbe

Läste informationen om 3-årschampionatet på Flyinge i Oktober och om jag har förstått rätt så rids inte hopphästarna alls utan bara löshoppas. Stämmer det? Visas dom för hand som på 3-års testet eller är det bara löshoppning? Någon som ska dit med sin 3-åring?

Sv: 3-årschampionat i hoppning

Det är löshoppning som gäller i treårschampionatet. Jag har ingen häst med själv , men känner ett par stycken som ska vara med.

Jag ska dit med min , Pierot, Rubinrot 1033-Pascal.
Han var lite sen med inridning och allt men nu funkar det rätt bra. Fick 48 p på treårstest i hoppning , 45 i dressyr,
8-8-8 7-7-7,gångarter, resp. 8-8-8-7-8-9 i hoppn.
Lycka till!

Vad kul med en Rubirnot som klarade "pressen" för hoppningen.
Min Rubinrot fick bara 55 i hoppningen, men jag vet att han egentligen är en "hoppare". På träning för en tränare som dömer andra treåstester har han varit super, har aldrig stannat och hoppar lätt 130, så han trodde på höga poäng. Det jag kan skylla på är att han är mycket känslig, och när han kom in var det sol som blänkte på oxern + solkatter innan hindret och att han fick vänta ca 30 minuter extra pga strulande hingstar som skulle göra ridprovet innan, så han blev trött. Mamman har avkommor som går svår hoppning, och han kan hoppa ( han visade det iaf upp till 110, annars hade han fått ännu sämre poäng eftersom han inte ville mer sedan), men det gäller dessa ca 10 minuter, so thats it.
Jag ska komma och heja på din Rubinrot. Lycka till!

Ja, det är jättekul att ha fått en så fin häst i stallet :P
Fast jag äger den tyvärr inte, det gör uppfödare Heidi Larsson , bara så ni vet :P , men tack så mkt....:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 464
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 571
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka