3 årstest

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hellboy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 961

hellboy

Trådstartare
ha en liten undran och har googlat och letat men inte hittat något svar på min lilla fråga ... :)

hur är det med att visa en fredriksborgare från danmark på tre års testet ?

den ha rött pass från danmark ..

behöver man tilläggsregistrera hästen på asvh?

Sv: 3 årstest

Fredriksborgare är inte en ASVH godkänd ras.Det är en vagnshäst även om danskarna rider dom också.

Du kan visa den utom tävlan men den kommer att bedömas som ett halvblod.

Oki , men jag kan vara med på treårs test, treårs champ, kvalitets bedömning .
Hittade på asvh .

Om du tilläggsregistrerar får hästen grå papper och inte raskod 04, vilket är raskoden för renrasiga halvblod utan 59.

Jag är trött, den får delta inom tävlan i dagsläget. Men fortfarande bedöms den efter halvblodens rasstandard.

Senast ändrad:

Du menar löpnr 8201 är det ända jag hittar på asvh på Sto och Unghästreglemente.

Eller den måste ju gå under raskod 59.
Ö
I så fall få den vara med i dom jag skrev här ovan :)

Ja, raskod 59 och löpnummer som börjar på 8. Tänk på att detta är förra årets regemente, årets är på gång.

Men kan den få diplom då med eller är det bara för dom med gröna papper ?
Är inte insatt alls i detta :)

En fredriksborgare kommer aldrig att få diplom på en halvblodsutställning. Den ser alldeles för annorlunda ut jämfört med ett halvblod och har ett annat rörelsemönster.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 270
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka