3-delat muffbett...

Breccia_

Trådstartare
... i mässing? Är det bara jag som inte lyckats hitta det?
Dessutom ska det vara i 11,5 :p Mina hästar har extremt smala munnar och gillar det bett jag har nu fast det är som sagt fel färg. Och så vill jag gärna att Ubble får med sig "sitt" bett när han åker.
Nåå, någon som vet? :)

Sv: 3-delat muffbett...

jag har inte heller hittat det men jag tror att det går att hitta om man går på dom lite dyrare betten som finns att ragga upp om man vill. (sökmotorer, buke osv.)

Jag har tittat ganska mycket på utländska sidor osv, men det verkar inte existera på denna planet öht! :mad:

Säg till om du hittar ett i 10-10,5cm, förresten... :angel:

Tar mig friheten att svara:

Ja, ett eggbett är samma sak som ett muffbett.

EDIT: Jag hann visst inte...

Cyprium bits har! Eko bla kan säkert ta hem! :)

cypriumeggbuttfrenchmouth.gif

Det har tyvärr fel mittdel, och enligt den hemsidan finns det bara i 12,5 cm...

Aha... Attans då.. *funderar*
Kan man inte specialbeställa från Globus då? De har ju tredelade mässingsbett...

det låter dyrt tycker jag.
kan inte för allt i världen begripa varför man inte kan ta fram ett sånt bett? :confused:

fasen, det är EXACT det bett som jag letar efter, tre-delat med rundad mittdel och muffade ringar, mässing , 11,5 cm...
Tusan också, jag sprang runt hela mässan på globen och frågade om dom hade, men nej då... hittade ett som var storlek 15,5!!! och kostade dessutom multum...
Har kollat globus, och det närmaste jag kommer där är ett muffat, tre-delat med droppe, men det är INTE mässing :(
får leta vidare helt enkelt.

Ja, jag tycker det med, det är ju såpass stor efterfrågan på sådana bett iaf, jag har ett tredelat vanligt mässingsbett men skulle också vilja ha samma som du, eller ett tredelat fullcheek i mässing... :crazy:

Globus kommer att börja sälja gula 3-delade (med droppe) muffbett i mars 2005. (Även muffbett i stång.)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 195
Senast: super
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår