3-delat muffbett...

Sv: 3-delat muffbett...

Jag har bara tänkt på den estetiska biten, hade inte en tanke på att det kunde vara farligt :o Kanske ska köpa ett vanligt då... hmm

Senast ändrad av en moderator:

har för mig att lillhästenistav har!
inte säker dock , kan ha varit ett tvådelat.

hmm 11,5 :P? min häst har 8,5 och det är inte lika lätt! *fundrar på att ta silverspännen nästa gång jag köper nytt träns*

En del metaller verka inte heller hålla formen lika bra som klassiska stålbett eftersom de är mjukare. Jag har slutat haka upp mig på vad jag har för spännen på tränset och använder det bett som passar hästen bett vilket träns jag än har. Dom kunde kanske göra bett med bara ringar i mässing?

Måste undersökas, har en hel drös med bett nere i stallet i olika material, ska jämföra dom.
En sak som jag funderat över är hurvida längden på bett funkar, eller om det är så att min bett har blivit längre! För jag stog och jämförde tre olika bett som skall vara 11,5 allihopa, men alla var olika långa, och längst var ett rakt bett, från hööks, antingen så var det felmärkt eller så har det "töjt" sig... Ska ta lite bilder så ni får se hur dom ser ut.
Det där med ringar i mässing var ingen dum ide! Det gäller bara att få tag i ett.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 195
Senast: super
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår