3-delat Sweet Iron bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gilly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 047
G

Gilly

Hej!
Min häst och jag har innan haft ett vanligt 3-delat, men sen provade jag ett sweet Iron/kopparbett. Det fungerade bättre faktiskt.:)
Men jag har hört att det inte är bra för hästens tänder att blanda metaller!
Vet ni därför möjligtvis var jag kan hitta ett 3-delat Sweet I bett?
Eller kanske ska jag leta efter ett rent kopparbett?
--Tack för hjälpen--

:bump:

Sv: 3-delat Sweet Iron bett?

jag skulle inte tro att det vore fel att blanda metaller... men ändå. Jag vet inget med som bara innehåller sweet iron, men jag vet ett jättebra bett med sötmalm överallt. Har ett sådant själv faktiskt:p Sötmalmet kan jag tänka mig fungera likadant som sweet ironen och det är många hästar som tycker det smakar gott.

Det är ett sånt här fast utan koppar i mitten. Ett sånt här har jag också och hästen som använder det gillar det starkt:)
2104.jpg

kanske inte det tipset du ville ha men skrev ändå:smirk:

Lycka till med bettletandet

Det låter bra. Var kan jag hitta detta tror du?:)

alltså... jag är inte så säker. Jag frågade om min hästaffär www.kaias.se kunde skicka efter ett sådan till mig och det kunde dom. Tror även dom har postorder på hemsidan (man kan ju lägga saker i varukorgen så det borde dom ha;) ).
Vet dock inte vad det är för märke men det går ju att fråga kaias....

kan ju tillägga att kaias är den enda hästaffär jag sett med sådant bett:smirk:

lycka till igen:)

ps. bettet jag pratar om finns inte med på hemsidan, men jag såg senast i affärn att det var upphängt kanske 10 sånna bett, så dom finns iallafall.

Senast ändrad av en moderator:

Jag rider med ett tredelat sweet iron, växlar dock med ett rakt med fasta ringar och jag tycker det funkar bra. Har adlrig hört att det skulle vara skadligt för hästen om man blandade metaller, men möjligheten finns väl.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 219
Senast: super
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 157
Senast: Blyger
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 517
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka