Bukefalos 28 år!

38 år o fortfarande vilse

Sitter här o tänker igen... ska jag ta kontakt med vårdcentralen - får man nån hjälp där? Eller vart vänder jag mig?? Jag känner ju mig inte som "vanliga männsikor" .... vill gärna veta vad som är fel på mig eller om det bara är så här livet är? Förutom det jag beskrev om rastlöshet osv. i tidigare inlägg lider jag av väldigt dålig självkänsla o ett enormt bekräftelse behov (vilket kan ställa till det som fan ibland). Jag tänker enormt mycket på att passa in o oroar mig mycket för vad folk tycker o tänker om mig. Jag hade ätstörningar som tonåring. Avskyr folksamlingar o stora tillställningar, tycker ibland det är jobbigt att prata med folk... Drabbas vissa dagar av djupa hopplöshetskänslor. Konstaterades förra året att jag har PMD (svår PMS) som jag medicinerar mot halva månaden ungefär. Ibland är jag överdrivet energisk o vill SÅ mycket men orkar ofta inte slutföra allt jag vill. Tar på mig för mycket som jag inte reder ut. Som nu... har 2 barn, 2 hästar, 2 hundar, heltidsjobb och precis köpt nytt hus som renoveras o stallbygge ligger i antågande....
 
Vårdcentralen -> Kurator/Psykolog/KBT
I övrigt kan jag verkligen rekomendera att börja läsa Zenhabits bloggen. zenhabits.net. handlar mycket om livet vanor beteenden och olika sätt att arbeta med sig själv.

Kanske kan vara värt att läsa på om introvertism också. Olika människor fungerar på olika sätt. Och i olika lägen får vi energi i andra lägen kostar saker energi. Du får försöka hitta de lägen du får energi. Och förska skapa utrymme att "ladda". att konstant vara i lägen som kostar energi kan ge de beteenden du upplever.
 
Sitter här o tänker igen... ska jag ta kontakt med vårdcentralen - får man nån hjälp där? Eller vart vänder jag mig?? Jag känner ju mig inte som "vanliga männsikor" .... vill gärna veta vad som är fel på mig eller om det bara är så här livet är? Förutom det jag beskrev om rastlöshet osv. i tidigare inlägg lider jag av väldigt dålig självkänsla o ett enormt bekräftelse behov (vilket kan ställa till det som fan ibland). Jag tänker enormt mycket på att passa in o oroar mig mycket för vad folk tycker o tänker om mig. Jag hade ätstörningar som tonåring. Avskyr folksamlingar o stora tillställningar, tycker ibland det är jobbigt att prata med folk... Drabbas vissa dagar av djupa hopplöshetskänslor. Konstaterades förra året att jag har PMD (svår PMS) som jag medicinerar mot halva månaden ungefär. Ibland är jag överdrivet energisk o vill SÅ mycket men orkar ofta inte slutföra allt jag vill. Tar på mig för mycket som jag inte reder ut. Som nu... har 2 barn, 2 hästar, 2 hundar, heltidsjobb och precis köpt nytt hus som renoveras o stallbygge ligger i antågande....
Men suck, inte undra på att du mår dåligt, enligt mig är det dubbel arbetsbörda även för en mycket välbalanserad person. Du är säkert uttröttade och sliten, då har ingen person några marginaler kvar. Försök ta bort eller skjuta upp minst hälften alt. få hjälp. När vilade du dig senast ?? Bara heltidsarbete och barn (om än varannan vecka) är verkligen gott nog, (ja jag har också haft det väldigt tight: heltidsjobb, tre barn, hästar, får och egen gård men först när barnen var tonåringar och kunde hjälpa till och deras pappa ännu levde. Man måste be om hjälp, annars går det inte)
 
Hej!

Ville bara säga att du inte är ensam, fast det har du nog redan insett. Jag har alltid varit vilse och föst nu börjat inse vad som faktiskt är viktigt för mig. Jag tappade all form av motivation i våras och ville helst bara sitta med näsan in i ett hörn och stirra, men det går ju inte när man har häst (lyckligtvis). Nu mår jag bättre, mest för att jag tagit mig tid att göra sånt jag faktiskt tycker är roligt, men att hinna och orka och vilja ÄR svårt. Jag fasar för att börja jobba igen (nu semester) och vet inte hur jag ska orka flera månader heltidsarbete igen...

/Lavinia, som inte ens vet vad hon vill göra, utöver såklart ridningen och hästarna, men dom var också något jag var osäker på om jag verkligen ville göra...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 716
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 348
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 361
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp