Bukefalos 28 år!

4 års kval Dressyr

Anyo

Trådstartare
Hoppas jag lagt rätt

Hjälp en ovetande ryttare!
I morgon ska vi på kval. Och jag undrar för er som ridit iår. Läses "programmet" upp under tiden man rider ? Eller måste man plugga in det. Har bara tre års test erfarenhet och detta är ju lite annorlunda :d
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Det vanligaste rent generellt är väl att man pluggar in programmet.
jag vill kunna ett program som jag rider just för att säkert kunna förbereda min ritt.
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Men läser de upp ? det står ju iofs det på program filen. känner mig förvirrad :banghead:
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Om du menar att du ska på Kvalitetsbedömning och inte på ren dressyrtävling för 4-åringar och kvala via det så kan du vara lugn. På Kvalitetsbedömningen kommer domaren säga till vad ni ska göra. Ni är två ryttare inne samtidigt.
 
Sv: 4 års kval Dressyr

så här står det på¨Swedehorse hemsida

Kval via regional dressyruttagning
Hästen visas under ryttare efter domarens anvisningar och inte via programridning. Ekipaget får ett sammanfattande betyg innefattande: gångarter, elasticitet, ridbarhet, form och utvecklingsbarhet. Även ryttarens sätt att rida hästen ingår i bedömningen. De 15 % bästa hästarna vid varje plats kvalar till final under förutsättning att minst 7,8 poäng (78%) uppnåtts. Dock kvalar samtliga hästar med poäng 8,0 (80%) eller mer till final.
Visningsprogrammet kan du hitta här, nytt för 2013.

Kanske bara jag som är så där Idiotiskt nervös bara och inte fattar :wtf:
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Okej. Det verkar inte finnas något specifikt program för allmänt intryck för 4-åringar utan bara för 5-6 åringar så då kommer nog domaren säga vad du ska göra.
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Ja de har ju ett program :)

Ok känns lite mer betryggande nu :) Snurrar så mycket i huvudet på mig nu. Man är ju så rädd för att göra "fel".
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Inget specifikt program på ridsport iallafall. Kommer inte in på Swedehorse men i texten du skrev så står det ju att domaren säger vad du ska göra.
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Om du inte är startnummer 1 eller 2 så hinner du ju sen någon ryttare iallafall.
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Nytt visningsprogram 2013 samma för dressyr kval som på kvalitetsbed. Programmet läses och finns på asvh:s och swede horses hemsidor
 
Sv: 4 års kval Dressyr

Ja vi åker i relativt god tid så kanske hinner in och se en liten snutt iaf :) Tusen tack för för dina svar :) Det hjälpte mig lugna mig rejält :up:
 
Sv: 4 års kval Dressyr

När jag red förra året talade domarna om vad man ska göra iallafall. Men jag såg på tdb att de skrivit nåt i stil med "bla bla..nytt program för iår..bla" -MEN jag tror att den informationen är riktad till arrangörerna och domare, alltså bara info om vad domarna ska säga.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 543
Senast: Badger
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 162
Senast: Pyrran
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 826
Senast: Mia_R
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 451
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp