4 -års premiering..

Gravinda

Trådstartare
Vad är det för nått?
Skrev på den här linjen för att jag vet liksom inte vart jag ska skriva det eftersom jag inte vet vad det är.
Jag håller på att leta häst, och såg att det stod "...söker en människa som kan ta henne igenom 4-års premieringen"

Tacksam för svar så fort som möjligt!

Sv: 4 -års premiering..

jag har vart med på ett par hingstkoringar, och jag misstänker att det är nå liknande för ston. Typ att det bedöms för avel...
Men jag har ju inget mer än aningar.
Och om det är nån avels bedömning behöver jag väl inte ta henne igenom det om jag ska ha henne till ridning, inte avel. Ev. tävling.

Nån som har gjort detta? som vet exakt vad det innebär??

Sv: 4 -års premiering..

Vad är det för ras på hästen?
För halvblod så visar man alla, ston, hingstar och valacker på 3-års test. Det är då stona ev får sina diplom och förmåner hos vissa hingstar. När dom har blivit fyra så är det unghäst tävlingar och kvalitetsbedömningar som gäller.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
664
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: Mint
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 408
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka