42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

så j*vla vidrigt....!!! :(
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Vad skönt att det nu klaras upp men man kan undra vad han får för straff?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Vad skönt att det nu klaras upp men man kan undra vad han får för straff?

Förmodligen bara böter. Man kan ju alltid hoppas att det blir ett rättvist straff men vi bor ju i Sverige så det är väl kört... :mad:
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Fy f-n! Så j-vla äckligt. Hoppas han får värsta tänkbara straff.
Kastrering kanske, bl.a. :devil:
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Ett lämpligt straff kan ju vara att hänga ut såna människor med namn och bild i tidningarna.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Inte för att jag misstror övergreppet elelr på något sätt förringar det. Men funderar på hur övergreppet gått till.
Om jag får vara så fräck så är ju faktiskt en hästsnopp större en en manssnopp. Även om det är en liten ponny?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Han har väl fört in något föremål. Här i krokarna var det ett sto som fick en gren införd, som penetrerade slidväggen.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Är bra mycket mer än könsorgan som används vid övergerppen... Verkar oftast som att hästarna skadas genom att t ex bli skurna/skadade både i och utanför slidan.

Sen tycker jag att det egentligen inte spelar någon roll. Man går fan inte in i andras stall eller hagar och utnyttjar andras hästar, oavsett om hästen skadas eller inte.
Kan jämföra lite med tjuvridning - för mig spelar det ingen roll om hästen knappt brydde sig om turen eller om det var en ettåring som får men för livet, man gör bara inte så.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Fy F*n hur kan man??
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Inte för att jag misstror övergreppet elelr på något sätt förringar det. Men funderar på hur övergreppet gått till.
Om jag får vara så fräck så är ju faktiskt en hästsnopp större en en manssnopp. Även om det är en liten ponny?

Eftersom ponnyn var så pass skadad att den fick avlivas var det nog inte enbart en manssnopp :crazy:
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Nu vill jag inte öppna länken eftersom jag blir svimfärdig av att läsa om sånt här men hur lyckades de få tag i äcklet?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Står att han är "hemlig" för att han kan utsättas för hot osv... Öh den där jäveln ska utsättas för bra mkt hemskare saker än det.. Äckliga människa.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Kvinnan som ägde ponnyn skrev här på buke helt nyss ( på ettårsdagen av händelsen) och berättade om livet efter det som hände lilla Silver. Mina tankar går till dem med en from förhoppning om att domslutet kan vara dem till hjälp i sorgearbetet. Finner för övrigt inga ord för den avsky händelsen väcker.:(:cry::eek::devil:
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Står att han är "hemlig" för att han kan utsättas för hot osv... Öh den där jäveln ska utsättas för bra mkt hemskare saker än det.. Äckliga människa.
Mitt i allt hat som jag tror de flesta känner mot denna person kan då inte jag låt bli att fråga mig - VAD FÅR EN MÄNNISKA ATT GÖRA NÅGOT DYLIKT?:confused:
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Han har väl fört in något föremål. Här i krokarna var det ett sto som fick en gren införd, som penetrerade slidväggen.

Det förståss...
Tyvär slutar man aldrig att förbluffas av vad en del är kapabla till.:crazy:
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Nu vill jag inte öppna länken eftersom jag blir svimfärdig av att läsa om sånt här men hur lyckades de få tag i äcklet?

POlisen gjorde en mkt seriös och noggrann teknisk undersökning och det finns DNA på gärningsmannen som binder honom vid brottet.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Ett lämpligt straff kan ju vara att hänga ut såna människor med namn och bild i tidningarna.

Hoppas kan man ju.. ;):devil:

Finner inte ord för såna lägre stående varelser.. Inte som man får skriva här iaf :cool::mad:

Lider med hästägaren o dess familj.. :cry:
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Nu antar jag bara att det var ett barn/ungdom som ägde hästen eftersom det var en ponny, men tänk att behöva förklara vad som har hänt hennes/hanns ponny eller ännu värre, om det var hon/han som hittade ponnyn. Stackars häst och stackars familj.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Precis, vi är ju i meslandet Sverige där det är värre att stöta sig med människor än att ta väl hand om djur.

Jag skulle personligen aldrig våga ha en häst i ett olåst stall, även om det är farligt i händelse av brand så känns risken för sånt här faktiskt större som tiden är nu... Sjuka människor borde avlivas precis som man gör med djur som anses "störda". Det finns ändå ingen vettig människa som vill ha sådant folk kvar... För sådant finns lika lite förlåtelse för pedofili. Friska blir dom aldrig, enda sättet att hålla dem vid liv är att hålla dem inlåsta, och vad kostar det vanligt folk i form av skattepengar? Onödig utgift tycker jag. Jag ger mkt hellre en peng till SHV eller liknande...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp