42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Att jag däremot påstått att det är svårt att genomföra ett samlag utan könsorgan, det anser jag vara kännedom om anatomi, och inte ett förespråkande för kastrering.
Eftersom jag inte förespråkat kastrering själv, föreslår jag att du kontaktar inläggsskrivaren för vidare diskussion i frågan.


Utan könsorgan ??? Tror du snorren skärs av vid kastrering?:grin:Den är ju kvar!


Du svarade inläggsskrivaren att kastrering var bra.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Du svarade inläggsskrivaren att kastrering var bra.

Isåfall är din ordförståelse under all kritik.

Står att läsa i inlägg #168:
Kastrering är nog ganska effektivt för att förhindra våldtäkter. Men dessvärre tar det inte bort möjligheten att skära sönder ett djur/en människa om det är sådant man vill ägna sig åt förutom att våldta :confused:

Har jag här uttryckt att det är BRA med kastrering?

Står att läsa i inlägg #177:
Vad de flesta menar då de säger "kastrering" i dessa sammanhang är att hugga av könsorgan eller liknande. Om detta inte är ett effektivt sätt att förhindra våldtäkt/samlag så säg..? Kanske var det inte vad just denna inlägsskrivare menade men det är vad jag är van att höra. Om hon menade annat kan hon säkert själv stå för svaret, samt ta emot utbildningen ni kanske vill ge i frågan?

Det korrekta användandet av ordet "kastrering" är inte vad jag avsåg att diskutera, men vill någon hålla ett föredrag om det så är det säkert inte förbjudet.

Har jag här skrivit att det är BRA med kastrering? Har jag skrivit att jag tror att snorren ramlar av?
Som sagt, dina mer eller mindre medvetna felläsningar tar jag inget ansvar för.

Däremot har jag skrivit detta, och så vitt jag ser har du inte svarat på det:

#219:
Bäste ginnies, kan du snälla citera det inlägg där jag nämner kastrering som en av Mina "metoder att stävja övergrepp"?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Har jag här skrivit att det är BRA med kastrering? Har jag skrivit att jag tror att snorren ramlar av?

Men vad är det som då är så effektivt när faktiskt snorren är kvar?

Och skriv rätt ut istället vad du tycker, är kastrering en bra eller dålig metod?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Bäste ginnies, kan du snälla citera det inlägg där jag nämner kastrering som en av Mina "metoder att stävja övergrepp"?



Varför ska jag behöva citera, du skriver ju själv att allt som en förövare gör mot någon annan, ska förövaren själv utsättas för, ingår inte kastrering i det?.

Om en förövare kastrerar ett djur, kastrera förövaren, eller menar du inte så?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Men vad är det som då är så effektivt när faktiskt snorren är kvar?

Och skriv rätt ut istället vad du tycker, är kastrering en bra eller dålig metod?

Det är ett effektivt sätt att förhindra våldtäkt/samlag med kastrering om man med "kastrering" menar att "hugga av" penis. Observera nu att ordet "effektivt" inte är samma sak som ordet "bra".
 
Senast ändrad:
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Det jag skrivit i denna tråden är på inget sätt ett bevis för att jag har svårt att stå för mina åsikter. Däremot verkar du ha svårt att stå för din åsikt om mänskliga rättigheter då du uppenbarligen inte förespråkar åsikts- och talfrihet.
Att vara för åsikts o yttranderfrihet innebär inte att man bör låta åsikter som strider mot mänskliga rättigheter stå oemotsagda!
Du verkar ha missuppfattat det här totalt.
PL
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Varför ska jag behöva citera, du skriver ju själv att allt som en förövare gör mot någon annan, ska förövaren själv utsättas för, ingår inte kastrering i det?.

Om en förövare kastrerar ett djur, kastrera förövaren, eller menar du inte så?

Du skall citera mig då jag uttryckligen skriver att det är bra med kastrering, just eftersom du skriver att jag skrivit det. Annars sprider du osanning och det tycker jag isåfall att du som verkar vara en sådan godhjärtad människa kan erkänna och ursäkta dig för.

Det finns människor som faktiskt väljer att permantent se till att de inte kan föröka sig. Det är inte ett plågsamt ingrepp, ej heller på djur om man utför det enligt godkänd metod. Om man däremot gör det på ett våldsamt sätt och/eller med avsikt att skada/tillfoga smärta då tycker jag enligt tidigare framförd åsikt att man förtjänar samma behandling själv - förvånar det dig?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Att vara för åsikts o yttranderfrihet innebär inte att man bör låta åsikter som strider mot mänskliga rättigheter stå oemotsagda!
PL

Fråga: Vad tror du ska hända om de är oemotsagda? Att någon får prata fritt, att det ska bli ny rådande lag, eller att du förlorat en argumentation?

Jag tycker inte att man ska ha för avsikt att "prata omkull" någon bara för att man inte alls tycker om eller förstår sig på dem. Om detta inte varit din åsikt så kan du bortse från detta, men min känsla är en annan.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Detta är ett diskussionsforum. Du lägger fram åsikter som strider mot FNs deklaration om mänskliga rättigheter o jag argumenterar emot. Vad är problemet? Att du vill lägga fram dina åsikter utan att riskera att någon säger emot? Då tycker jag att du skall byta forum.
PL
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp