Bukefalos 28 år!

4års championat - kval

Minnaa

Trådstartare
Vill kolla med er som har lite koll på det här med kvalen till 4års championatet. På SwedeHorse sida står följande:

4-åringar (ett godkänt kval)
Alt. 1 Ett godkänt resultat i Fälttävlan 0.90 m med lägst 50 % i dressyr, högst 4 hinderfel (= 1 nedslag) i hoppning, högst en olydnad i terrängen, tidsfel ej inräknade.

Alt. 2 Dressyr LC med 60 % och felfri 1.00 m hoppning.

Kvalificering av terrängmoment kan också ske vid försöksverksamhet med dressyr LC och hoppning 1.00 m enligt ovan

Om jag tolkar detta rätt så kan jag kvala via dressyr + hopp likaväl som en debutant?

Undrar oxå vad dom menar med försöksverksamhet? :confused:
 
Sv: 4års championat - kval

De menar att du kan rida terrängen vid ett tillfälle och dressyr o hopp vid ett annat o sen lägga ihop det o kvala på det viset.

Det finns ju förenklad fälttävlan nu o det är väl en sån de syftar på.
 
Sv: 4års championat - kval

Aha :idea: Tack, ja det blir ju en förenklad då. Tyckte det lät lustigt att man skulle kunna kvala utan ens startat en terräng (:eek:).

Få se om lille gangstern ens kommer vara mogen nog för det men lika bra att ha koll på reglerna innan :)
 

Liknande trådar

Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: cirkus
·
S
Fälttävlan Hej funderar på att kvala en blivande 5-åring till ft-breeders nästa år. Tänkte bara höra lite om kvalreglerna: alternativet man kan...
Svar
14
· Visningar
2 432
Fälttävlan Ska starta vår första fälttävlan 5 maj i tranemo, debutant. Har några frågor jag gärna vill ha svar på som jag inte riktigt har klart...
Svar
17
· Visningar
2 884
Senast: Undret
·
Avel Lyfter ut inlägget om detta från annan tråd, detta är ju värt att ha en egen tråd om. Tycker själv att det är i stort sett identiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 103
Senast: poff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp