Bukefalos 28 år!

5:2 hur länge?

keramin

Trådstartare
Jag är inne på min tredje vecka med 5:2 och närmar mig min första målvikt. Det går hur lätt som helst tycker jag. Jag äter som jag vill under 5-dagarna och går ändå ner i vikt. Frågan är vad jag gör när jag har nått målvikten. Ska man fortsätta på samma sätt och anta att kroppen stabiliserar sin vikt eller ska man göra någon ändring? Jag har letat utan att hitta något svar. Det ska ju vara bra för annat än vikten också så man kanske ska fortsätta av den anledningen.
 
Sv: 5:2 hur länge?

Tack för svaret. Det verkar ju som enkel sak som man kan köra resten av livet, i alla fall så länge man känner sig frisk.
 
Sv: 5:2 hur länge?

Jag rasade i vikt även av 6:1, så nu är det typ 28:2 som gäller... Men då fysarbetar jag hårt flera dagar i veckan!
 
Sv: 5:2 hur länge?

För min del tror jag att 6:1 varvat med 5:2 kommer att vara vad som gäller. När jag äter "normalt" går jag tyvärr oftast upp i vikt. Och min känsliga mage mår väldigt bra av att få vila lite på fastedagen, så den kan jag gärna ha kvar.

Som tur är så är ju 5:2 rätt anpassningsbart, inte som t ex de metoder där man ska mixtra med ketos eller liknande och så är allt förstört om man inte följer kuren till punkt och pricka. Jag och min man kör i princip på 5:2, om vi har slarvat någon vecka på resa eller så kanske vi kör 4:3 veckan efter.
 
Sv: 5:2 hur länge?

Hon har ju inte skrivit "som vanligt" någonstans?

Ursäkta jag läste fel, jag läste som vanligt men det stod som jag vill.
Tack tack- tredje gången i rad som jag får pekpinnar om att jag läser eller skriver obegripligt.:banghead:
 
Sv: 5:2 hur länge?

Tror inte det var menat som en pekpinne utan mer som ett konstaterande. Alltså ingenting att :banghead: över :)
 
Sv: 5:2 hur länge?

Tack för era svar. Det ska bli spännande att se hur det går och era svar har varit till hjälp. Jag fattar fortfarande inte att det är så, både enkelt och effektivt. I alla fall för mig.
 
Sv: 5:2 hur länge?

5:2 är ju inte ens en viktnedgångsmetod egentligen, så det kan man hålla på med resten av livet. Viktnedgång med den metoden är ju mera en bonus.
 
Sv: 5:2 hur länge?

KL

Jag har funderat mycket på det där med 5:2.
Vad sjutton äter ni de där 2 dagarna för att överleva och orka med allt?
Är sugen på att prova...
 
Sv: 5:2 hur länge?

Tack för era svar. Det ska bli spännande att se hur det går och era svar har varit till hjälp. Jag fattar fortfarande inte att det är så, både enkelt och effektivt. I alla fall för mig.

Hur mycket har du gått ner och hur mycket är målet?
 
Sv: 5:2 hur länge?

Jag är inne på min tredje vecka med 5:2 och närmar mig min första målvikt. Det går hur lätt som helst tycker jag. Jag äter som jag vill under 5-dagarna och går ändå ner i vikt. Frågan är vad jag gör när jag har nått målvikten. Ska man fortsätta på samma sätt och anta att kroppen stabiliserar sin vikt eller ska man göra någon ändring? Jag har letat utan att hitta något svar. Det ska ju vara bra för annat än vikten också så man kanske ska fortsätta av den anledningen.
Jag har kört snart ett år,103 dygn utan käk,har det blivit,och har inga planer på att sluta.
 
Sv: 5:2 hur länge?

Luft och självdisciplin... :D

Nej, men ena fastedagen brukar jag äta en liten brunch, t ex två ägg eller ett par knäckemackor med magert pålägg eller en sallad, och soppa till kvällen.

Andra fastedagen brukar jag ta något väldigt litet till brunch och spara mig så att jag kan få en liten sushi till middag.
 
Sv: 5:2 hur länge?

Tack för era svar. Det ska bli spännande att se hur det går och era svar har varit till hjälp. Jag fattar fortfarande inte att det är så, både enkelt och effektivt. I alla fall för mig.

Jag har kört 5:2 sen i maj förra året och jag tycker som du, kan inte riktigt fatta att det är SÅ enkelt. Gick upp i vikt när jag inte kunde träna pga långvarig skada, men har i princip gått ner allting igen, utan att jag direkt känner att jag försakar någonting utom på fastedagarna, men det är så lätt att tänka "det är bara idag och imorgon får jag äta som vanligt igen" när det känns jobbigt. Hungern är inte jobbig i sig, utan jag tycker mer det är...tråkigt. Tydligen är det roligt att äta.

Det enda som känns "svårt" är att få till det med träning när jag nu har kunnat börja träna igen. Där jag bor (på landet) finns bara träningspass måndag-torsdag, och jag vill helst inte ha fastedagar fredag-lördag-söndag när jag är ledig, för då är det ofta fysiska aktiviteter med hundarna + det gamla invanda att man vill unna sig på helgen, så det känns ibland lite snärjigt att få ihop. Hur gör ni andra, tränar ni på fastedagar utan att äta något extra, eller "plussar på" de förmodat förbrända kcal så att nettot blir 500, eller låter bli att träna helt och hållet?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 342
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 742
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 206
Senast: Hajfisk
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 218
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp