5-års championatet/breeders

Lollan

Trådstartare
Blir inte klok på swedehorses sida... Om en utlandsfödd häst ska vara med i öppna chamiponatet behöver den då vara breedersansluten??
 
Sv: 5-års championatet/breeders

Till chapionatet lär du behöva anmäla dig.
Det står ju att:

Deltagarbevis
Deltagarbevis ska vara löst före första start och fås genom internetbetalning via www.swedehorse.com Deltagarbeviset kostar 700 kr (moms ingår med 39,62 kr). När betalningen är genomförd skriver du själv ut ditt deltagarbevis. Deltagarbeviset ska efter godkänt ritt lämnas till arrangören för påskrift med domarens namnteckning. Observera att deltagarbeviset måste fyllas i på den aktuella tävlingsplatsen.

Championat
Rätt att delta har 5- och 6-åriga (resp. årgång) svenskfödda och i utlandet födda (svenskägda), i ASVH registrerade hästar med grönt, vitt, gult eller grått hästpass. Startberättigade är i varje årgång är ett år äldre ston med avkomma registrerad i ASVH. Dessa ston tävlar ej i egen klass. Häst ska vara registrerad i ASVH före start i kvalverksamheten.

Breeders Trophy
Rätt att delta har 5- och 6-åriga (resp. årgång) svenskfödda, i ASVH registrerade hästar med grönt, vitt eller gult hästpass som är anslutna till Breeders Trophy. Startberättigade är i varje årgång ett år äldre ston med avkomma registrerad i ASVH. Dessa ston tävlar ej i egen klass. Häst skall vara registrerad i ASVH före start i kvalverksamheten.

____________________________________
Sedan står det ju att delar av amn. avg betalas ut som premier och behöver ingen ansluta sig o betala amn avg till det öppna championatet så blir det ju inga prispengar?!

Detta är min gissning.
 
Sv: 5-års championatet/breeders

nä men nu tolkar jag det som att bara de som är med i breeders behöver vara BTanslutna... :crazy:
 
Sv: 5-års championatet/breeders

Du behöver inte vara ansluten till Breeders om du inte ska tävla i Breedersklassen.
Däremot måste du har betalat deltagarbeviset till championatet innan du kvalar, annars räknas inte kvalet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerades Breeders Trophy i fälttävlan i Össjö utanför Ängelholm. Årets tre vinnare har korats och dessutom har det ridits...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 723
Senast: Mia_R
·
Utrustning Ni som bara har två fönster fram på era hästtransporter och ingen taklucka, hur ställer ni dom när ni kör häst? Jag vill inte att det...
Svar
16
· Visningar
1 132
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp