Bukefalos 28 år!

5 st kattungar blev det

mimus

Trådstartare
Min lilla Sally fick 5 ungar i dag. Hon är jätte stolt men trött. Hon har varit borta i 10 dagar och jag har varit väldigt orolig för henne. Dels för att hon är så liten, dels för att hon alltid "hukar" sig.

Hennes mamma fick 5 i sin enda kull, och mormor fick 6 i sin enda kull.

Det är svårt att hålla dem i hull, när de får så många ungar. Jag ger kattungemat och yougurt som extra,
tips mottages tacksamt.
 
Sv: 5 st kattungar blev det

mimus skrev:
Min lilla Sally fick 5 ungar i dag. Hon är jätte stolt men trött. Hon har varit borta i 10 dagar och jag har varit väldigt orolig för henne. Dels för att hon är så liten, dels för att hon alltid "hukar" sig.

Hennes mamma fick 5 i sin enda kull, och mormor fick 6 i sin enda kull.

Det är svårt att hålla dem i hull, när de får så många ungar. Jag ger kattungemat och yougurt som extra,
tips mottages tacksamt.

Jag ger min lilla kattmamma (som fick 4 ungar) denna välling två gånger om dan, sen har hon fri tillgång på RC K34. Får också lite ost varje dag.

Har en unge som är mycket mindre än de andra, dom är 4 veckor idag, den har jag gett av denna välling sen några dagar.

Här kommer receptet:
Anderssons välling - Bra till kattungar och kattmammor
Koka ihop 5 dl standard mjölk, 1-2 msk
maizena och 1 msk druvsocker och låt detta svalna.
Genom kokningen bryts laktosen ner.
Låt svalna och tillsätt därefter 1 msk smör och en äggula.


Lycka till
 
Sv: 5 st kattungar blev det

Finns ju kattungemjölk i vissa djuraffärer.
Det har jag gett mina denna gången då en vart mindre
Nu är han lika stor som de andra :D
 
Sv: 5 st kattungar blev det

Men tack snälla :bow:

Så du menar att det är ok att ge dem mjölk om man kokar.
Ska genast inhandla.
Återkommer.

(Funderade annars på barnvälling, det fick ju valpen som liten en gång om dagen.)
 
Sv: 5 st kattungar blev det

Nä, hon äter den inte, ligger bara och glor :(

Vill ha sin yougurt och burkmat, men jag låter vällingen vara en stund så hon kanske vänjer sig.

Är det bra att låta ungarna äta av den sen eller blir det för mycket mat för dem?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 995
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 273
Senast: Destiny_D
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 233
Senast: super
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 290
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp