Bukefalos 28 år!

50 och 60 tals kläder

Penny_Lane

Trådstartare
Nu måste jag ta hjälp av den allvetande bukemaffian. :p

Jag och min sambo har blivit bjudna på rockabillyparty hos sambons chef. Vi skall ha 50 eller 60 tals kläder. Jag har en aning om hur tjejerna såg ut, men hur 17 såg killarna ut?

Jag funderar på en polkadot klänning med halterneck i svart och rött eller svart och vitt. Men hur skall då min sambo klä sig för att matcha??


original.png
Typ som denna. Med puffig underkjol till. :D

Tack så länge. :love::bow:
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

skjorta i svart och rött, finns massor med internet shoppar med snygga rockabillyskjortor, uppvikta jeans och rockabilly frilla :)
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

Jag tänker direkt Grease när jag hör 50-tal men kläderna som killarna har är ju så sjukt tradiga. Jeans som är uppvikta och svarta och vita t-shirts med uppkavlade armar. Känns som nått som man kunde haft idag med.
Samtidigt är det jättesvårt med alla webshoparna eftersom mycket av det som säljs är vår tolkning på 50-talet. (Nu skall det ju iofs inte vara strikt 50-tal vintage utan nyproducerat går bra).
Men det är svårt att veta om vår tolkning gått så långt överstyr så att det istället blivit en 2000-tals 50-tals trend om du förstår hur jag menar.:confused:
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

Sätt er och kolla på filmen Sista natten med gänget (american graffiti) så får ni lite inspiration!
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

I och med att du har avlt den klännningen du har valt behöver inte killen ha strikt vintage. Utan det funkar mycket bar att köpa skjorta från nätshopparna. Jeansen ska man kanske tänka ett varv på och inte använda "vanliga" jeans som säljs idag utan köpa på nätshopp, då dom inte ska ha fejkade slitningar och tvättningar, mycket bättre med "hel"blå jeans. men surfa runt på lite nätshoppar :)


EX
23-418-01_extra2.jpg
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

Jag tänker också vit t-shirt och enkla uppvikta jeans, alternativt en skjorta. En viktig detalj är att tröjan ska vara instoppad i byxorna!

Här är massor av inspiration och ögongodis!
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

Tack det var dagens skratt. Visade den för sambon som fnös föraktfullt åt mej. :rofl::rofl::rofl:
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

*KL*

Tack alla som svarat. I dag kom inbjudan. Jag älskar utklädnadsfester. :love: halva nöjet är att noga planera vad man skall ha på sej.:p:D
Det var ungefär så jag tänkte mej. Typ Grease och den stilen. Det känns som det får bli nått sånt för sambon.


Vad 17 har man för skor till sånt? Vissa bilder på nätet så har dom converse. Känns sådär pepp på det. Och vad skall jag ha för skor till min prickiga klänning. Jag räds inte högklackat.
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

Pumps med "normal" klack och rund tå.
Typ som... Musses Mimmi. :)

Och såna här skor till killen:
tumblr_m19k52Nau81r0tvgto1_400.jpg
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

Å va snygga skor. Dom kan han ju till och med ha som finskor sen. Så mycket bättre.

:D:p
 
Sv: 50 och 60 tals kläder

*KL*
Vad 17 har man för skor till sånt? Vissa bilder på nätet så har dom converse. Känns sådär pepp på det. Och vad skall jag ha för skor till min prickiga klänning. Jag räds inte högklackat.

Här är en i mitt tycke bra sida om vad för skor man hade på 50-talet! :)

Jag tänker att antingen pumps med rund tå eller peep toe, vanliga enfärgade ballerinaskor med vita strumpor i eller saddle shoes som såhär skulle vara fint:
1332313427shoespiration.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 316
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp