*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Någon som vet om man får låna hem sadlar från hööks??? snabba svar tack.
Vad betyder N och vad betyder V? står såhär N16,5" V17,5" ?

Senast ändrad:
Sv: ???

Tror inte det, men du kan nog köpa och lämna tillbaks om den inte skulle passa förutsatt att den ser helt ny ut fortfarande.

N står förmodligen för normal bom och V står för modligen för Vid bom. Sen så är ju 16,5 resp. 17,5 sitsstorleken på sadeln. Men jag skulle inte rekommendera dig att köpa någon hööks sadel (spec. inte någon av de billigare varianterna) öht. :crazy: Satsa på en bättre begagnad i stället, det är oftast mycket bättre.

Men nej, är 99% övertygad om att du inte får Låna någon sadel från Hööks heller, utan du får köpa en och så hade den på öppet köp, om den inte passar så får du lämna tillbaka den (givetvis i samma skick som du fick den i! du ska därför prova utan stigläder o så med så det inte blir några märken). Du borde ju inte behöva åka fram o tillbaka mellan butikerna, utan det går säkert bra att skicka tillbaks den igen om den inte skulle passa.. Men som sagt, Hööks är Inget jag kan rekommendera...

Jag vet till 100% att det är som cactuspower skriver. Öppet köp gäller men du måste betala sadeln fullt när du hämtar den. Samma skick som när du köpte den måste vara när du lämnar tillbaka den. Oj! vilken bra svenska det blev här då! :angel:

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
890
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nån som kan utläsa vad siffrorna betyder ? Vilken årsmodell är denna ?? 🐵 Har lånat hem en erreplus JF med SL paneler som ligger...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Idaw83
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
948
Senast: Svartkatt
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025