Bästa tygelludd för att undvika skav?

Bukefalos 30 år!

Jag har haft typ nosludd i renskinn men det var inget vidare. Tror jag sålde dem. Min häst är dessutom lite rädd för renskinnet. Funkar att ha under sadeln men trot inte det blir bra på tyglarna😅
Äsch då! Ja renskinn kräver endel fnork och misstänksamhet innan det accepteras här. Det måste vara något speciellt med det. Fårskinn reagerar de inte på alls.

Äsch då! Ja renskinn kräver endel fnork och misstänksamhet innan det accepteras här. Det måste vara något speciellt med det. Fårskinn reagerar de inte på alls.
Ja man får ha en liten övningsstund varje år när det åker fram för första gången!
Ett tag försökte jag ha på grimman men det var inget vidare. Hon blev ju rädd varenda gång den skulle på😅

Puttar upp den här tråden igen för nu står jag med samma problem igen 😅
Iår var jag duktig och började använda fakefluff på tyglarna tidigt, hjälpte inte utan nu har hon fått lite skav ändå. Det blir för mkt friktion.

Köpte ju ludd i riktigt fårskinn förra året men de är för korta och glider omkring på tygeln, hamnar inte där de behöver vara. Skulle kunna köpa så att jag har totalt 4 ludd för dubbel längd på varje tygel, men det känns ju svindyrt😅

Någon som hittat något nytt mirakelmedel?

Funderar på om du kan byta tyglar istället? Tänker att läder borde ge mindre friktion är andra material?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka