7-åring som 6-åring?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Kiraesprit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 203
K

Kiraesprit

Hej
Har ett sto som är sju år nu, hon hade föl när hon var 4år. Kan man då rida henne i 6årsklasser?

Sv: 7-åring som 6-åring?

Jo så är det har jag för mig :)
Fast är det inte så att du får rida vilken häst du vill i avd B nu för tiden... även äldre hästar.
Dock kvalar du till breeders/falsterbo som 6åring...

Ja, Avd B är öppen för alla nu för tiden, men det skulle alltså vara okej att starta Typ breeders?

Braa:) då ska vi bara se till att göra det också:angel:

Såhär står det på Swedhorse's hemsida:

Ston som har avkomma (dvs. som har fött föl tidigast som 4-åring) vilken är registrerad i ASVH med grönt (raskod 04, löpnr. from 1001), vitt (raskod 04, löpnr. from 6001) eller gult hästpass (raskod 54, löpnr. 1001) får delta i samma svårighetsgrad som de ett år yngre hästarna i Kvalitetsbedömning, kvaltävlingar, semifinal och final. Dessa ston tävlar ej i egen klass utan ingår i den övriga tävlingsverksamheten för respektive årgång.

Hoppning: Fölston, 5-6 eller 7 år som vill utnyttja ovanstående regel måste under kvalificeringsåret tävla enligt TR’s regler för den åldergrupp som man löser deltagarbevis för.

Tex. 5-årigt fölsto som avser starta i 4-årschampionatet i hoppning får starta max 1,00 m hoppning före championatet.

I Falsterbo gäller fölrabatten enbart i 5 års klassen (alltså man kan bara starta 6 åring som haft föl i 5 års klassen men INTE 7 åring som haft föl i 6 års klassen), så där kan hon inte gå, enbart Flyinge som har fölrabatt för 7 åringar att gå 6 års.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Mabuse
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.