80-tals utrustning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare My Tonic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 780
Sv: 80-tals utrustning

Menar du ett sådanthär träns?
http://www.geocities.com/spiddiz/spidertrans.JPG

Jag kunde fläta pannbanden så det blev "trianglar" mm, fast det höll jag bara på med när jag var runt 10så jag har tyvärr glömt hur man gör! :eek:

btw, så har jag ett ländtäcke jag ärvt av mamma, som är mer eller mindre regelbundet använt iaf 20år! ser ut som nytt! Blått med vitt kantband och lila teddyfoder ;)

allt "gammalt" verkar hålla bättre än mkt nytt...
JA! JA! JA!
Ett sådant träns!!!!!!!!!!!!
Finns de fortfarande att få tag i??????????? :confused:

Bl.a. så har jag mina gamla filtfodrade jutetäcken och flera New Zealantäcken som jag fortfarande med förtjusning använder.

:d :banana: :banana: :banana:

Palle Palle!

Ibland undrar jag om du läser mina tankar! :)

Jutetäcken och New Zealandtäcken!!!!!
Gamla goder tider springer till minnet......

vet ej, jag tror de finns kvar på olika ridskolor,.,

tränset jag har följde med hästen och är iaf mer än 10år gammalt.. (min häst är uppfödd på ridskola så jag tror det kommer med därifrån, då jag sett bilder på han från ridskoletiden med ett exakt likadant träns)

Ingen aning om det finns nya nitträns med vitt foder fortfarande att få tag på. (hade själv ett på 80 talet som jag verkligen ångrar att jag gjorde mig av med) Men sök på Tradera mm har sett nitträns där till salu.
Martingall med vitt foder görs fortfarande av Stübben ca 700kr

Gamla tider :confused:

Just nu har ponnyn sitt jutetäcke på sej och i förrgår hade hästarna sina New Zealandtäcken ;)

JAG älskar äldre funktionella grejor.... har allt från bett,grimmor till saldar... titta gärna in på mina album hos Pixbox... :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Leverera valp vid 12 veckor?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka