Bukefalos 28 år!

9-åring hotas till döds av jämnårig..

Casteloro

Trådstartare
Det skulle lika gärna kunna vara rubriken i någon av dagstidningarna idag. Min sambos dotter blev den här veckan ställd av det ultimatumet av att en jämnårig skol"kamrat" av det pojkliga könet skulle döda henne om hon inte tog med sig 50 kr dagen efter.

Dottern vågar nu inte gå till skolan.

Vad gör man när detta problem uppstår? Det är inte säkert att pojken förstår vad han menar(?) men ändock så blev hon väldigt upprörd över det som hände.

Vet att detta har hänt förrut, men har det verkligen hänt så unga barn?

Om ni tänker in i den situation där erat barn är drabbat och även när det är erat barn som håller på med de där dumheterna, HUR skulle ni reagera, och hur skulle ni gå vidare med ämnet?
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

Jag hade börjat med att ringa dotterns klassföreståndare, berättat vad som hänt hur dottern mår och frågat"hur går vi vidare nu?"
Dödshota någon är så pass allvarligt att jag hade absolut valt kontakta skolan.
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

Ja,eller föräldrarna till pojken.De är väl i högsta grad ansvariga för sin sons beteende.
Ibland tycker jag att det finns för stora förväntningar på att skolan ska lösa alla problem.
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

Jag skulle kontakta båda parter, skola och föräldrarna. Känns som om föräldrarna lika gärna skulle kunna dra en "nä de kan jag aldrig tro"...

Men det är faktiskt helt sjukt, 9 år?!
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

Ring det andra barnets föräldrar, och lyssnar de inte ta upp det med skolan.
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

Av någon anledning accepteras ofta händelser inom skolans område som i resten av samhället skulle resultera i polisanmälan. Hot och våld är precis lika olagligt där som någon annanstans och det behöver vi göra klart för barnen/ungdomarna också, även om de är unga och inte straffmyndiga (och för personalen ibland :crazy:).
Kontakta skola och föräldrar, verkar de inte ta det på allvar - försök hitta en klok uniformerad polis som kan skrämma upp dem lite med ett besök. Vuxna måste markera att sådana tilltag inte är ok, annars finns risk att det eskalerar och både "offer och förövare" drabbas ännu hårdare i framtiden. Lycka till!
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

i min sons lilla skola finns det en pojke som är lite trubblig av sig. Han mordhotade min grabbs bästis nu i dagarna.
de är 6-7 år.

nu tror jag iofs inte att han menade det bokstavligt men det är tråkigt att höra.:(
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

Jag vet att dotterns mamma har varit i kontakt med läraren, som i sin tur varit i kontakt med pojkens föräldrar nu. Läraren frågade mamman om inte dottern hittade på och trodde aldrig pojken skulle göra så. I vilket fall som helst så ringde hon till pojkens föräldrar som tog upp detta med deras son. Tydligen hade han sagt att han skulle få 50 kr av henne, men han vet inte varför.

Oerhört tragiskt.


Vad skall man kräva att skolan gör i detta läge? Jag tycker personligen att en polisanmälan kan vara lite tidig i och med den unga åldern.. Dock, så kan jag tycka att man tar detta på största allvar och begär att skolan tar kontakt med polis som kan komma och informera.

Eller?
 
Sv: 9-åring hotas till döds av jämnårig..

Men varför ens hålla på och tjafsa med skolan. Prata med ungen och hans föräldrar och se till att det inte händer igen. Skolpersonalen är ingen ungdomspolis.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 688
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp