A-skattsedel

MissFideli

Trådstartare
Måste ge jobbet en a-skattsedel efter kommunbytet förra året. Det står ju att det är där man är folkbokförd 1/11 året innan som gäller. Men nu när jag kollade, så står det fortfarande kommun Täby på mig. Borde det inte stå Vallentuna där?
20210108_070105.jpg
 
Jag är kass på Sthlms geografi. Men Vallentuna är vad jag förstår en tätort som går över kommungränsen.
Är du helt säker på vilken sida du bor på? Om det är så att adressen som står i övrigt är korrekt.
 
Jag är kass på Sthlms geografi. Men Vallentuna är vad jag förstår en tätort som går över kommungränsen.
Är du helt säker på vilken sida du bor på? Om det är så att adressen som står i övrigt är korrekt.

Ja, jag bor nästan 2 mil norr om Vallentuna, så ingen osäkerhet där.
 
Du har inte råkat få en skattsedel som gäller för taxeringsåret 2021 (dvs förra årets inkomster) istället för inkomståret 2021 så det är den gamla kommunen som står pga det?

Det står a-skattsedel på den i alla fall? Kan det vara fel ändå?
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 739
Senast: Blyger
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
982
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp