A-Staketet.

Sorbe

Trådstartare
Hur länge håller de egentligen? Utan att börja vika och bli "häniga".

Såg vita här om dagen och de såg hängiga ut och allmänt fallfärdiga.
Ett stort travstall i närheten har även sånna staket, även vita så det syns ju tydligt, de är inte direkt de nyaste, men de ser åtminstånde bättre ut än de jag såg här om dagen.

Sv: A-Staketet.

Vet ej, men jag valde bort det staketet efter tips härifrån och det är jag glad för! Har hittills inte sett ett enda snyggt a-staket (utom i deras broschyr), däremot ett antal som stämmer med din beskrivning.. Tacka vet jag bruna 40 mm elband och tjärade stolpar - ser som nytt ut år efter år och dessutom billigare! :bow:

Plast blir ju också sprött så småningom. Har inte tittat närmare på det då det är så olidligt fult, har inte sett ett som är monterat prydligt i våg, så därför går det fetbort. Har järnstaket just nu, jättebra och underhållsfritt. Hästarna är där de är, liksom.

Men mer än 10 år hade jag nog inte förväntat mig att det skulle hålla. Fast jag har sett betydligt yngre (två år?) som slokat som vissna tulpaner... Kanske är de jobbiga att montera rätt?

"Mina" amerikanare gillade inte det staketet- de menade att man inte kan hänga pâ det.....själv har jag trästaket
HPIM0633.jpg

Mina plaststaket jag har här hemma är inte snygga... Vet inte hur gamla de är men de ser rejält trista ut... Kommer inte att köpa nya plaststaket utan kommer att köra med eltråd o trästolpar! Mina har börjat vittra sönder o vid minsta belastning eller spark går rören
sönder. Med den erfarenheten jag har rekomenderar jag det inte!

Grinden i mitt ena staket är av metall o när det fryser ut fastnar grinden i rören = jag får inte upp eller igen grinden...:devil:
Kul om man precis har släppt ett gång hästar i hagen o inte kan stänga om dem o man är ensam hemma...

Ridskolan jag red på hade förut plaststolpar och trådar bara, hästarna stod och gnagde på stolparna :crazy:
Nu har de hälften trä och hälften trådar, men hästarna äter ju sig igenom trät! :crazy:

Skulle A-staketen bli hållbarare om det var trä i mitten tro?

Mina gnagar inte på stolparna men nu när stolparna börjar bli gamla "äter" sig tråden genom hålen neråt. Vet inte om de blir hållbarare med trä...
Jag är inte alls nöjd med mitt... Snyggt o bra i början, men inte nu. Ett aber att dra upp oxå, de är ihoptryckta i nere i marken o rejält nergrävda, typ en meter djupt. Man kan inte gunga dem fram o tillbaka för att dra upp dem, då går de av, utan man måste gräva upp eländet...:devil:

Man kan sätta trästolpar o distansisolatorer så kommer de inte åt stolparna!

Vi har A-staket i stallet där jag hyr, fast bara ut mot vägen.
Det har stått där typ..forever :p
Lätt att rengöra, stadigt och bra. Men är nog riktigt jobbigt att få ner.

Har ni köpt virke själv från snickeri eller har ni beställt som häststaket? Funderar lite över ngt liknande själv :)
Blev det dyrt? Vad blev kostnaden att inhägna 1 ha? PM:a gärna om du inte vill skriva här :)

Beställt frân Nordpost, minns ej priset men tyvär ganska dyrt. Men väldigt fint och rejält. Dom stod stadigt även i stormen som var vid alla helgonahelgen och man slipper hängande trâdar som kan bli farliga

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: Sharpless
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka