Den viktiga dialogen

Jag själv har haft samma hovslagare i snart 25 år och bävar för den dagen denne går i pension. Kompetensen, förmågan att förklara i detalj för en novis, och känslan av att vara i trygga händer är inte något jag tar för givet!
Godkända hovslagare är inte heller lätt att hitta i mitt område.
Jag har tillochmed övervägt att själv utbilda mig till hovslagare, enkom för att kunna ta hand om mina egna hästar den dagen jag står utan hovslagare. Men jag är också väldigt bra på att tänka katastroftankar, så det ordnar sig väl.. kanske. :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Antalet stora ridsporttävlingar i länder med bristande mänskliga rättigheter blir allt fler och fler. I ledaren har Hippsons...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Ridsport ska vara hela sportens tidning. Det betyder att vi vill släppa fram olika åsikter, olika perspektiv, olika tankar." Det...
Svar
0
· Visningar
83
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När du står där på djursjukhuset med en allvarligt sjuk häst – klarar du då att läsa igenom det finstilta i ett avtal och ta kloka...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jonna Bornemark skriver lågmält om konkreta möten, om att mata mörtar i insjön och att närma sig en häst utan att kontrollera den...
Svar
0
· Visningar
117
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?