Å vill ha så jag skäms

Sparvoga

Trådstartare
Har hittat ett Umesläp -02 boggie för 59000:- vill ha! Har nu ett tranesläp boggie, men har alltid velat ha umesläp:d. Men egentligen känns det ganska onödigt att köpa detta, då jag åker väldigt lite.

Ni som har lite dyrare släp använder ni dessa mycket? dock så är det ju bra andrahandsvärden på umesläp.. och självklart så säljer jag ju tranen

Sv: Å vill ha så jag skäms

Jag skulle aldrig ha bytt bort tranen mot ett Umesläp. Jag hade ett umesläp-02 som bara stulade i ca 3,5 månad in och ut från verkstad tills vi till slut hävde köpet då de inte kunde hitta felet men våran häst blev ju inte glad i att åka transport osv så vi har haft ett rent hälvete med våran ume som jag nu slipper. Jag däremot köpte ett nytt trane och jag bara älskar den den går ju utan och krångla som jag ser som en stor fördel. Jag tänkte presis som du att ett umesläp vill jag ha för dom är bäst. men ne fy fan. men det är våra erfarenheter och så ska du passa dig för baklemmen på dessa årsmodeller.
Vi använder våran nya minst en gång i veckan:bump:

Jag tycker tvärtom, har kört Tranesläp, Värmlandsvagn och Umesläp.

Tranesläpet och värmlandsvagnen ligger inte alls lika bra bakom bilen samt känns väldigt mycket "klenare" än Umesläpen.

Jag har haft mitt Umesläp sedan -00 och det har aldrig tjorvat. Då åker jag långt med mitt, till varje tävling är det minst 50 mil tur och retur så mitt släp har rullat en hel del mil. Har flera kompisar som har Umesläp och de har inte heller haft några som helst problem med sina!

Vi har ett rejält dyrt släp (om man ser till mina referensramar) men jag har aldrig kört häst så lite sedan jag skaffade transport för många, många år sedan. Det har med att göra att vi är väldigt bortskämda med bra faciliteter i närheten, vi behöver inte köra.

Men NÄR vi kör är det ljuvligt med sadelkammare, garderob, ljus insida, bra funktioner, bra plats för hästen och allt annat som gjorde att vi valde vårt Boj Classic,

Jag skulle hellre haft en ume än en trane. Gillar inte trane alls.

Jag har en Fautras oblic+2. Kollade först på släp i 50.000 kr klassen men hittade inget som hade tillräckligt bra säkerhetsutrustning. Slutade med att vi hamnade på över det dubbla.

Vi åker till ridhuset 2-3 gånger i veckan när väglaget tillåter det (jag är en fegskit och vågar inte köra när det är riktigt halt).

Apropå släp så hittade jag ett Ume -01, boggie med sadelkammare för 15000:- på blocket :eek:. Ringde direkt men det var såklart borta.
Måste vart fel på det (intalar jag mig :angel:).

Kl

Gillar varken Ume eller Trane, kört båda bakom hyffsade dragbilar & det har varit precis som om släpen styrt bilarna.Riktigt klumpiga faktiskt:crazy:

Såg också det, kunde dock inte ringa utan mailade men har inte fått nåt svar, men såg att annonsen var borta nu. Kanske inte fanns nån baklucka eller inget golv;) mysko pris var det iaf

Har hört fler som haft problem med bakluckorna, inget man vill vara med om. Tranen får nog vackert hänga med ett tag till, får piffa upp det lite, för det är absolut inget fel på skicket, är otroligt välbehållet. Nya stripes och ny fjäder till bakluckan sen så.

Om man inte vill skjutsa hästen så får jag fånga några tranor o köra runt, dom borde väl trivas där:angel:

Den annonsen såg jag också. Men jag antog att de hade satt upp fel pris :D

Jag tycker att du gör helt rätt i detta läge. Lycka till med att piffa upp den:)

Vi kör med ett gammalt tranesläp. Det funkar riktigt bra faktiskt. Golvet är utbytt mot aluminium och när sommaren kommer ska vi väl måla och fixa lite så att det blir fräshare och snyggare, men jag ser inga fel i världen på det. Senast vi besiktade det sa de nåt i form av "här är det några som har skött om sin transport!" Det jag skulle kunna tänka mig är att skaffa en boggievagn när jag tar BE-kort för att jag har hört att den ligger stadigare på vägen och det lär ju bli några mils åkturer i sommar. Distanstävlingar ligger ju inte precis jättenära här, men jag har inte speciellt bråttom med att skaffa nytt släp.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Fetaost
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 957
Senast: ildiko
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka