• Trav
  • Trådstartare Trådstartare inbetween
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 193
I

inbetween

Måste bara fråga.
VARFÖR är det inte obligatoriskt med hästinfluense vaccin på travhästar?
Inte får vi åka land och rike runt och tävla våra hopphästar utan det.
Travarna är ju verkligen på ena stället efter det andra hela tiden!
Jag begriper inte......????????

Sv: A2

Och som jag förstår det kommer det att bli obligatoriskt igen. Från och med 2010 ska alla vara vaccinerade, och återvaccinering kommer att bli krav på var 6:e månad (?), enligt den "forskning" som avser bästa skyddet.

Sv: A2

Men om man ska behöva vaccinera var 6:e månad, undrar jag varför man inte behöver göra det med ridhästar som ska tävla? Jag vill givetvis att min häst ska ha det bästa skyddet. Är det alltså inte tillräckligt med varje år?
Och vidare kan man ju undra varför det bara gäller för tävlingar,
hästar kan givetvis smittas under andra omständigheter med.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 605
Senast: Idaw83
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 119
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 017
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka