Väderomslag=ont?

equuscaballus

Trådstartare
Har en fråga! Min häst har alltid en period på hösten när man inte får röra hennes knän ("bakknän") utan att hon sparkar. Hon vill heller inte trava utan sparkar mot skänkeln. Veterinär har utrett och hittar ingenting och det kommer tillbaka varje år när vädret slår om i oktober. I höstas var det fjärde året och det håller på ett par veckor innan det försvinner igen. Jag sätter väderväxlingen som gemensamt.
Nu har vi fått en väldig väderväxling här igen, från 25 grader och sol till 4 grader, ösregn och blåst.
Då kom beteendet/reaktionen tillbaka! Jag kan inte hitta något annat samband än att det är väderväxling.

Är det någon som varit med om liknande? Hur har ni isf hjälpt hästarna?

Har en fråga! Min häst har alltid en period på hösten när man inte får röra hennes knän ("bakknän") utan att hon sparkar. Hon vill heller inte trava utan sparkar mot skänkeln. Veterinär har utrett och hittar ingenting och det kommer tillbaka varje år när vädret slår om i oktober. I höstas var det fjärde året och det håller på ett par veckor innan det försvinner igen. Jag sätter väderväxlingen som gemensamt.
Nu har vi fått en väldig väderväxling här igen, från 25 grader och sol till 4 grader, ösregn och blåst.
Då kom beteendet/reaktionen tillbaka! Jag kan inte hitta något annat samband än att det är väderväxling.

Är det någon som varit med om liknande? Hur har ni isf hjälpt hästarna?
Tänker att hon kanske spänner sig på nåt sätt när hon fryser som gör att hon får ont?

Tänker att hon kanske spänner sig på nåt sätt när hon fryser som gör att hon får ont?
Som förlängning på det, täckas hon (mer) om du sett att det ska ske sånt omslag?
Om du inte kunnat förutse omslaget.
Täckas hon de kommande dagarna efter Kanske behöver täckas ett par dagar, såväl inne som ute, tjocklek efter temperatur?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror... 2
Svar
20
· Visningar
5 435
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne... 2
Svar
22
· Visningar
4 916
Senast: Exotizc
·
Hästvård Är det vanligt att veterinären inte vill ta emot för återbesök? Var på klinik med min medryttar/halvfodervärdshäst i början av oktober...
Svar
0
· Visningar
922
Senast: karini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025