Ackupressurtäcke?

skuggan_

Trådstartare
Satt surfade på nätet och ramlade över ett ackupressurtäcke, någon som har testat? Hiss eller diss? :laugh:
Priset var dock av det saftigare slaget :P

Skuggan_

Senast ändrad:
Sv: Ackupressurtäcke?

Vad jag vet ska akupressur utföras på specifika(små) punkter, de sitter inte alltid precis på samma ställe på alla, och ett täcke ligger ju inte heller alltid lika på alla.
Så, utan att ha varken sett eller testat skulle jag säga: diss...

Klämde lite på ett sånt häromdagen och det hade helt klart varit kul att testa och se om det gör någon skillnad. Min Sambo har själv en spikmatta och märker skillnad på sig själv så varför skulle det inte fungera på hästen :)
Så för mig blir det en hiss

En spikmatta ligger man ju på med hela sin kroppsvikt medan ett hästtäcke lägger man över hästen... en viss skillnad där.
För mig: Diss

Är det som en spikmatta man lägger över hästen?

Iså fall, hur blir det om hästen ligger ner i boxen/hagen? Den måste ju få ont om hästen lägger sig ned medan täcket är på? Jag själv tycker inte om spikmattor!

Ja det förstår väl jag också men i detta fall så var "spikmattedelen" på täcket rätt tungt och jag tolkar det som att det ger rätt bra tryck trots allt.

En spikmatta ligger man ju på med hela sin kroppsvikt medan ett hästtäcke lägger man över hästen... en viss skillnad där.
För mig: Diss

Just det tänkte jag också, fick inte ihop hur det skulle kunna verka när det ligger på hästen. Jag själv använder spitmatta men jag tycker det gör ont!

Skuggan_

Är det som en spikmatta man lägger över hästen?

Iså fall, hur blir det om hästen ligger ner i boxen/hagen? Den måste ju få ont om hästen lägger sig ned medan täcket är på? Jag själv tycker inte om spikmattor!

Intressant fråga, hoppas på svar från någon:idea::D

Skuggan_

Ska hästen ha på det i hage/box då? Det låter fel i mina öron. Brukar väl bara användas under en kortare period under övervakning?

Edit: Precis, hästen ska inte gå lös med detta täcke.

Senast ändrad:

Ska hästen ha på det i hage/box då? Det låter fel i mina öron. Brukar väl bara användas under en kortare period under övervakning?

Edit: Precis, hästen ska inte gå lös med detta täcke.

Vet inte ens om jag hade haft dem pengarna att lägga om jag hade vågat testa, läste däremot att det var vattenavstötande men det kanske är om man skulle vara ute och gå med hästen?

Skuggan_

Liknande trådar

Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 900
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 198
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan... 2
Svar
33
· Visningar
4 187
Senast: tott
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen... 2
Svar
21
· Visningar
5 431
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31