Joyride

Trådstartare
HD är ju höft men vad är AD för något?
En hund kan väll ha A,B,C på höst eller kan dom han 0 oxå?

Sv: Ad?

Det heter ED numera, och gäller armbågarna. Graderas i siffror, där 0 är utan anmärkning, 1 är lindriga pålagringar etc.

Enligt min chef på djurkliniken där jag gjorde min praktik hette det ED i början och sen nu AD antagligen för språkliga orsaker? Jag har ingen aning om varför men ganska så säker på att det nu heter AD och har hetat ED.

Då har din chef fel :D

Tidigare hette det a(rmbågs)d(ysplasi) och nu heter det e(lbow)d(ysplasia)

Oj jag hann ändra mitt inlägg :). Ja precis det betyder ju samma sak. Jag trodde först det var nått annat när jag såg det första gången men det var det ju inte.

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka