Adobe Creative Cloud

Masqueradee

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av att använda/prenumerera på Adobe Creative Cloud? Jag kommer (förhoppningsvis) att börja läsa på Informatörsprogrammet i höst och när jag examineras måste jag i princip kunna använda InDesign, PhotoShop och liknande program och det här verkar vara det enda alternativet när det gäller att få tillgång till dessa program.
Fungerar det bra med uppdateringar? Är det användarvänligt? Prisvärt?

Sv: Adobe Creative Cloud

Många i min klass använder Creative Cloud :)

Jag hade Photoshop redan innan vi började, och det är det programmet jag använder mest. Jag valde att inte skaffa creative cloud, utan använda testprogrammen (varar 1 månad) när vi arbetar med dom. Är det något jag vill ha efter det, så köper jag det då.

Så har jag resonerat eftersom oavsett om man betalar i 2 år och sedan väljer att avsluta, så har du ju inga program kvar på datorn. Är det då bara ett du egentligen är sugen på att ha, så skulle det varit billigare att köpa det från början.

Men dom som har det i min klass är nöjda!

Jag har Creative Cloud. :) Funkar supersmidigt med nerladdning och installation samt uppdateringar av program, allt sker med ett knapptryck. Prisvärdheten kan jag inte riktigt svara på då jag inte betalar, pengarna pungar min arbetsgivare ut och det är ju svårt att jobba utan att ha programmen som krävs. ;) Det finns ju rabatterat medlemskap för studenter också vilket du ju lär vara berättigad till!

@AraSlei Kan man fortfarande köpa loss programmen? Läste på hemsidan och som jag förstod det ska de gå över och bara ha Creative Cloud som alternativ, men jag kan ha fel! Jag står lite i valet och kvalet om jag ska köpa eller skaffa CC. Det känns onödigt att slänga ut pengar på CC om man ändå kommer att använda programmen länge, men får man tillgång till exempelvis uppdateringar om man köper hela programmet?

@Masqueradee
Hm, bra fråga, det kanske man inte kommer kunna?
Jag tror inte att man får med uppdateringar, utan man köper en version s a s. Där är det ju en klar fördel med CC :)

Jag tror inte man kan köpa loss ett program eller paket som tidigare utan nu är det bara CC som gäller. Läste lite på sidan och uppfattade det som att man kan prenumerera på samtliga program eller ett enskilt, men det är bara prenumerationsformen som gäller.

Vissa program går fortfarande att köpa, men frågan är ju hur länge. Jag köpte Photoshop CS6 för ett halvår sedan ungefär och det går fortfarande, iaf om man är student, lite knepigt att hitta rätt på hemsidan bara. Däremot kommer det inte att gå att uppgradera de lösa programmen nåt mer. Väljer man CC så får man ju alla uppgraderingar vilket är bra, men för såna som mig som bara köper kanske varannan ny version som kommer av PS så blir det jättedyrt att prenumerera i längden. Tänker mig att för den som köper alla nya uppdateringar/versioner så lönar det sig med CC, annars inte. Det funkade väldigt bra däremot när jag behövde InDesign ett par månader bara, perfekt med prenumeration då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka