Advokat 963

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ancan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 9 524
Sv: Advokat 963

Vad tror ni han passar till för ston? Jag har 2 relativt olika ston så frågan är ju vilken dam som passar bäst om nån passar dvs? :D

Vad har Advokat för stam och vad passar han för ston? Hur är han i lynnet? Någon som har avkommor efter honom här?

Han verkar genom semin, eller? Finns det någon hemsida?

Förmodligen är det så.
Claes brukar ha sina hingstar på naturlig betäckning.

Jag hoppas att Advokat får många fina ston nästa säsong, för iom att det var så många år sedan han godkändes, och inte har varit i aveln, så har han fått discpens i 2-3 år-detta trots att han var bruksprovsvinnare:angel:.

Så många bra ston, många visade föl(helst med klass1:smirk:)- så att han får vara kvar i avelsboxen...

Och som sagt-priset är ju väldigt överkomligt!

Om inte mitt förstahandsval på min "kärring" går igenom att få blir det högst troligt Advokat nästa år då Cor de la Bryere blodet funkade så bra på henne sist :D Och naturligt ändå är bättre på min gamla tant... Men det är självklart en prisfråga som det mesta hemma hos mej ;)

Nej han står på Naturlig och vad jag vet finns ingen hemsida.

Stammen är Acord II - Calypso II alltså samma som Acacio.. Stammen finns bland de första inläggen i denna tråden..

Jag vet det, Sofia.. men Avocado är ingen bra avkomma efter honom. :angel:

blir lite sugen på att använda Advokat, får nog ta en sväng om CB och spana in A.. Kanske kan vara något till mitt Cortus sto, prova naturlig betäckning på henne å se om det funkar då.. Han är verkligen fin och stammen är ju kanon. Tåls att tänka på! :)

Faktum är ju att Acacio inte lämnat något jätte-märkvärdigt, trotts att han är väldigt trevlig att se på själv och att han hade fina lovord på bruks. Ngn som vet vad Advokat hann lämna?

Orättvist att säga så om Acacio.
Kolla in (bla) stofamilj 23, grenen från Tyllered här i Halland.
O.har använt Acacio ganska mycket ,och fått riktigt bra resultat !

Advokat användes en hel del av Hästak, kommer dock inte på några direkta namn, men vet att en del av deras varit uppe och nosat på liote högre klasser...

Senast ändrad:

En kompis till mig har ett Acacio - Irco Mena sto som gått bra i championaten, mycket trevlig individ, är en välkänd ryttarinna som är intresserad av att låna hästen för att plocka upp den till svår-klass internationellt...

Jag gillar han o skulle gärna vilja använda han men han är lite liten för mina ston tyvärr..

Av samma anledning som jag inte använder honom alltså:angel:
För små ston...

Men Advokat är ju betydligt "mera hingst", och vad jag har förstått av de avkommor han hann få senast han var i avelsverksamhet, så ligger avkommorna "normalt" i storlek...

Spirit Magic f. 2000 e: Acacio - Ahorn som rids av Royne Zetterman är inte fy skam. Har sett flera mycket trevliga avkommor till Acacio, men de har inte varit så gamla och den ena även väldigt sen i sin utveckling ue: Robin Z, så det kanske förklarar en del.

En kompis till mig gillar också honom, men vågar inte heller pga storleken. Hennes sto är "bara" 1,63.

Jag ser ofta Acacio både på hemmaplan o på tävl. o tkr absolut det är en ridbar och mkt fin hingst!
Men kunna räkna upp 1-2-3 hästar som utmärker sig anser jag vara lite lite för att hingsten ska ses som en "superförärvare", men o andra sidan har Acacio inte används mkt alls i avels på senaste tiden (va hade han, 6 ston förra året?), vet inte om de beror på dålig marknadsföring (Askö som har honom är ju trotts allt välkännt) eller om de helt enkelt inte finns intresse för honom.
Skulle vara intressant och veta varför Advokat fick så pass mkt ston iår om han vart helt borta, kom igång sent iår och inte har resultat i nå högre klasser men är från samma linjer som Acacio, varför valde man honom för A? Hörde att när halva sommaren gått så hade Acacio fått 4 ston, ett var från ryttarens vännina och resterande Askös egna?
Varför tror ni intresset är så svalt?

Jag förstår inte heller varför Acacio fått så få ston (mitt var ett utav dom 6). Jag tycker att det är en jätte fin hingst och han har lämnat rätt mkt dubbeldiplom på 3-års test och nu har dom äldre avkommorna börjat visa framfötterna. Men som sagt alla ston av mindre modell går bort.

När det gäller Advokat så tror jag att han lockar till sig ston, dels för att det är en bra hingst, men också för att han är väldigt billig.

Dels beror det nog på att priset är helt OK, men även att han står på naturlig betäckning. Vissa ston(ägare?) använder sig bara av naturligt av en eller annan anledning, och då blev han såklart ett mkt välkommet tillskott.

han kom inte igång så sent med betäckningarna, bara sent nog för att inte hinna "få alla papper" iordning, därför är han tex inte med i 2007 års hingstkatalog.

Sedan är det nog så också att han har betydligt mera hingstkarraktär än vad Acacio har, det kan jag intyga om:smirk:

Jag har aldrig tänkt på att naturlig betäckning kan locka fler ston, trodde att det var tvärtom faktiskt (att dom får färre ston).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka