Ägarbevis

K

KajsaL

Kom att tänka på detta i samband med att jag ska skaffa pass till min häst.
Det står på ASVHs hemsida att man ska skicka in Stambokförningspappret, idkontrollspapperet samt en kopia på köpekontrakt för att styrka att man äger hästen. Men vad händer om inte tidigare ägare anmält till ASVH om ägarbyte?
Någon som vet?

/Kajsa
 
Tror det räcker om du skickar kopia på kvittot där det framgår att det avser hästköp (och vilken häst givetvis).
 
Jag har inget ägarbevis på min häst och jag är inte reggad som ägare heller.
Men om du skall göra ett ägarbyte kostar det 500:-
om hästen är
sto under 11år
Valack hingst under 13r.
Om hästen är över så är ett ägarbyte gratis.
enligt dom som jag skall ordna pass hoss till mitt varmblod
 
vilka papper ska skickas in för ett hästpass? (för en travare ;))
 
Har precis skaffat pass till mina två travare.
Då skickade jag in ett papper som jag skrev ut från STC's hemsida. Tror att det hette "Ansökan om hästpass" eller nå't liknande.
När ID-kontrollanten var här fyllde hon i det papperet, och så var det bara att skicka in till STC. Inget mera behövdes.
Kostar 600:- har jag för mig. Har inte fått räkningen än. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 373
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 827
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp