Bukefalos 28 år!

Ägarbevis?

Werze

Trådstartare
Har en undran, har alla ett s k ägarbevis på sina hästar? Jag köpte en häst via handlare, betalade och fick hem hästen, kvitto på betalning och köpekontrakt, pass samt vet intyg. P g a en segdragen konflikt angående en vet besiktning (om det ingick i priset eller ej, olika besked fanns) så slutade det hela med att handlaren vägrade skicka mig ägarbeviset.

Jag ska nu tävla och inser att jag måste registrera honom i Sverige (imp från Tyskland), och då undrar jag om det här ägarbeviset, vad är det för något?:confused:

Fråga gärna om något är oklart!
 
Sv: Ägarbevis?

Om du har fått pass och kvitto så ska du registrera dig som ägare hos din rasförening (ASVH) om det är ett halvblod. Du får då ett ägarbevis från ASVH. Är den registrerad i sverige?
 
Sv: Ägarbevis?

Nej, han är inte registrerad i Sverige. Läste just på ASVHs hemsida att importer med EU godkänt pass inte längre behöver reg i Sverige för att få tävla? Jag har mailat min rasförening för att få se om jag kan få till ett ägarbyte åtminstone i passet. Jag förutsätter nu att hans pass ÄR EU godkänt, eftersom Tyskland är ett EU land....få se vad som händer. Ingen annan med liknande problem?
 
Sv: Ägarbevis?

Är det så nu att man inte behöver svensk regga dem också för att kunna plocka ut licens?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag kikar efter häst/ponny, i en relativt moderat prisklass. Dvs om man inte köper en riktigt ung (oinriden) eller en som börjar närma...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
30 873
Senast: Unafraid
·
Ekonomi & Juridik Hur lång tid brukar det ta för att få hem nytt ägarbevis när man köpt ny häst? Köpte häst den 22/12, men har inte fått det nya...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp