äggstocksbekymmer

ameo

Trådstartare
Moderator
Min "alternativare" berättade att min ena ponnytravare hade problem med äggstockarna, när hon undersöktes för några veckor sedan. Hon behandlades med akupunktur och fick några homeopatdroppar som skulle hjälpa henne.
Och VIPS så har den lilla stjärntravaren hittat en högre växel och går numera ca 15 sekunder snabbare än tidigare/km vid träning än hon någonsin gjort förut - även om det är tunga matte som sitter i sulkyn...

Jag har aldrig tidigare ens funderat på hur äggstocksbekymmer kan påverka hästarna och har aldrig heller hört talas om nån häst som hafr dessa problem. (fast givetvis måste de ju få ha det, precis som Vi har ibland...)
SÅ jag funderar på hur vanligt detta är? Någon med erfarenhet?
 
Vet en alternativare som säger att allt är äggstocksproblem. Ett "behandlat" sto avlivades senare (pga en annan mycket akut skada) och obducerades. Veterinärerna hittade absolut inget som tydde på problem med äggstockarna men däremot ett extremt långt gånget magsår.

Vad jag har hört går det lite mode i äggstocksproblem just nu.
 
MODE???
Tja, jag kan då inte förklara min pålles tydliga förändring med något annat än att behandlingen hon fick har hjälpt henne, för det ÄR en betydligt mer harmonisk häst rakt igenom nu, plus att hon dessutom går mycket bättre...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 987
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 636
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 124
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp