Kattmat i mousse-form

ameo

Trådstartare
Moderator
Min gamla katta (17+) har börjat tycka att det är jobbigt med torrfoder och efter att ha provat oss fram lite har jag konstaterat att hon vill ha mat i mousse-form som hon kan slicka i sig. Det duger inte om jag mosar "bitar i sås" eller liknande, utan det ska vara mousse. Det hon får nu är Purinas (Gourmet) portionsburkar.
Men...
Hon var väldigt välmående och fin i pälsen av det torrfoder hon inte längre äter så mycket av - Bozita med rensmak. (Det finns alltid framme av det eftersom de andra katterna äter av det, så lite petar hon i sig av det också) och efter ett par månader med delvis mousse-mat ser hon inte alls lika välmående ut, sett till pälsen. Jag känner att jag skulle vilja hitta någon annan mat till henne, med ett bättre innehåll.
Så, hjälp mig! Jag blir alldeles vilsen av att stå och leta på kattmatshyllorna, oavsett om det är på Ica eller i någon djuraffär.

FINNS det någon annan välsmakande kattmat av bättre kvalité, i mousseform, som jag skulle kunna prova att ge den kräsna kattdrottningen, som har rätt att bli lite bortskämd med ålderns rätt? Vilka tillverkare ska jag leta efter?

1746733954072.webp

Min gamla katta (17+) har börjat tycka att det är jobbigt med torrfoder och efter att ha provat oss fram lite har jag konstaterat att hon vill ha mat i mousse-form som hon kan slicka i sig. Det duger inte om jag mosar "bitar i sås" eller liknande, utan det ska vara mousse. Det hon får nu är Purinas (Gourmet) portionsburkar.
Men...
Hon var väldigt välmående och fin i pälsen av det torrfoder hon inte längre äter så mycket av - Bozita med rensmak. (Det finns alltid framme av det eftersom de andra katterna äter av det, så lite petar hon i sig av det också) och efter ett par månader med delvis mousse-mat ser hon inte alls lika välmående ut, sett till pälsen. Jag känner att jag skulle vilja hitta någon annan mat till henne, med ett bättre innehåll.
Så, hjälp mig! Jag blir alldeles vilsen av att stå och leta på kattmatshyllorna, oavsett om det är på Ica eller i någon djuraffär.

FINNS det någon annan välsmakande kattmat av bättre kvalité, i mousseform, som jag skulle kunna prova att ge den kräsna kattdrottningen, som har rätt att bli lite bortskämd med ålderns rätt? Vilka tillverkare ska jag leta efter?

Visa bifogad fil 167164
Kan hon tänka sig att äta köttfärs? Kycklingfärs?
Min gamla kräsna äter iofs torrfoder men gällande mjukmat som jag vill ha i honom är det bara gourmet mousse och köttfärs som han kan tänka sig att äta.
Ibland rent kött i små bitar också men inte alltid.

Liknande trådar

Katthälsa Vi upplever att en av våra katter (som båda är över 10 år) har börjat kräkas lite oftare än vad som kan anses "normalt". Den är i övrigt... 2
Svar
21
· Visningar
4 033
Senast: Murphy
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
6 064
Senast: mackan
·
Övr. Katt Sista augusti tog jag emot en omplaceringskatt. En Helig Birma på snart 8 år. Hon har FORL och har fått dra ut en del tänder så hon... 2 3
Svar
53
· Visningar
20 870
Katthälsa Vad är egentligen bäst att ge? Blir så himla förvirrad då alla säger olika. Min katt får nu fri tillgång på Iams Cat Adult Lamb... 2 3
Svar
55
· Visningar
10 912
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka