Älskade häst...

Milis

Trådstartare
Hej (om denna är på fel plats så kan väl någon säga till) idag var min ena hyrhäst ( 28 årig) väldigt halt när jag red... Han har varit till och från halt nu ett tag och det beror väl på ålderdom. Han och min andra hyrhäst bor hos oss under sommaren och imorgon var det tänkt att dom ska flytta bort men han är för halt att gå i transporten... Han är så gammal och vi har inte råd att betala hyra (350€) i månaden till en halt häst och vi vill inte att han ska skiljas från sin kompis. Han ska kanske somna in föralltid. Imorgon ska hans ägare göra det slutliga beslutet om han ska eller inte somna in för evigt:cry: älskade häst, förstår du hur mycket vi älskar dig?
 
Hej (om denna är på fel plats så kan väl någon säga till) idag var min ena hyrhäst ( 28 årig) väldigt halt när jag red... Han har varit till och från halt nu ett tag och det beror väl på ålderdom. Han och min andra hyrhäst bor hos oss under sommaren och imorgon var det tänkt att dom ska flytta bort men han är för halt att gå i transporten... Han är så gammal och vi har inte råd att betala hyra (350€) i månaden till en halt häst och vi vill inte att han ska skiljas från sin kompis. Han ska kanske somna in föralltid. Imorgon ska hans ägare göra det slutliga beslutet om han ska eller inte somna in för evigt:cry: älskade häst, förstår du hur mycket vi älskar dig?

Du får ursäkta mig, men det här låter väldigt illa. Hästen har varit halt av och till ett tag, men ni utgår ifrån att det beror på ålderdom och fortsätter att rida på den? Jag hoppas verkligen att jag har missförstått dig.
 
Du får ursäkta mig, men det här låter väldigt illa. Hästen har varit halt av och till ett tag, men ni utgår ifrån att det beror på ålderdom och fortsätter att rida på den? Jag hoppas verkligen att jag har missförstått dig.

När han har haft ledigt idag provade vi bara
 
Hej (om denna är på fel plats så kan väl någon säga till) idag var min ena hyrhäst ( 28 årig) väldigt halt när jag red... Han har varit till och från halt nu ett tag och det beror väl på ålderdom. Han och min andra hyrhäst bor hos oss under sommaren och imorgon var det tänkt att dom ska flytta bort men han är för halt att gå i transporten... Han är så gammal och vi har inte råd att betala hyra (350€) i månaden till en halt häst och vi vill inte att han ska skiljas från sin kompis. Han ska kanske somna in föralltid. Imorgon ska hans ägare göra det slutliga beslutet om han ska eller inte somna in för evigt:cry: älskade häst, förstår du hur mycket vi älskar dig?
Berätta för ägaren vad ni tycker, och ja, du tänker helt rätt. Det låter som om han bör få somna in nu. Har ni hand om den andra hästen året runt eller åker den hem till ägaren den också? I så fall antar jag att ägaren flyttar hästen som är kvar till ett ställe med andra hästar. Då kommer den hästen få andra hästar i sin flock istället :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 134
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 689
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 971
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 538
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp