Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Q

quinta essentia

Hejsan! Hoppas att denna tråden ligger rätt. I alla fall så undrar jag ifall det verkligen stämmer att man inte kan ändra en försäkring under försäkringsperioden? Jag menar inte avsluta den eller byta bolag eller något sådant utan att inom samma bolag ändra försäkringsform. Poängen är att jag skulle vilja ändra min A1 försäkring (som ju är ganska dyr...) till en lite billigare eftersom jag känner att jag inte har något behov av den längre. Men detta vill inte försäkringsbolaget låta mig göra utan jag ska behöva vänta ändå till mars innan jag kan ändra det, vilket kommer att kosta mig nästan tiotusen. Som sagt är jag verkligen så illa tvungen att gå med på det eller? Och ifall det nu är så illa, är inte det fel?
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Vet inte riktigt vad du råkat ut för. Har själv aldrig haft några problem med att ändra försäkringar när som. Har sänkt, höjt och bytt typ/form utan problem.
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Säger som Mase har höjt /sänkt/ändrat mina försäkringar mellan huvudförfallo dagen utan problem !?

Vad har du för Bolag ?
Mvh Mia
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Konstigt, jag kan ändra mina försäkringar hur som helst när som helst utan problem.
Vad har du för bolag? Tycker det är konstigt att de inte ens går med på att du gör försäkringen billigare? :confused:
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

nu har jag visserligen oftast ändras i samband med "årsdagen", men det ska inte vara några problem sa dem på mitt försäkringsbolag.
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Vet inte vad du har för bolag, men jag har aldrig haft problem att ändra mina försäkringar uppåt/nedåt mitt i en försäkringsperiod. Jag har haft Sveland, Agria och Folksam.

Hota med att byta försäkringsbolag när det är årsförfallodag om du inte får ändra, sådant brukar fungera när försäkringsbolag tjafsar. :devil:
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Låter märkligt, kan ni ha misuppfatad varandra?
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Hej allesamman! Visst är det jättemärkligt... Jag har Sveland och enligt hon som jag pratade med gick det absolut inte att ändra i försäkringen förrän försäkringsperiodens slut. Men jag tycker att så kan det ju inte fungera och det sa jag också fast det hjälpte inte.

Får väl ringa och prata med någon annan. Förhoppningsvis är det bara hon jag pratade med som är lite snurrig...

Bara undrar, på vilket sätt har ni ändrat i era försäkringar?
 
Sv: Ändra försäkring under försäkringsperioden?

Jag har genom åren av olika anledningar ändrat en hel del.
Jag har höjt livvärdet, sänkt livvärdet, tagit bort livvärdet helt, ändrat andelen i A1/A2, lagt till extra ny försäkring, ändrat självrisknivå, ändrat maxersättningsnivå osv.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 042
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 109
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 439
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: Piranesi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp