Ändrat beteende första tiden efter betäckning

Skye

Trådstartare
Hej
Har ni upplevt att stoet ändrat beteende redan första veckorna efter betäckning/seminering? Jag tänker då på ston som sedan konstaterats dräktiga vid första kollen (16-20 dygnskollen). Min har efter senaste betäckningen blivit mindre gosig och kommer inte springande som hon brukar i hagen.
Har kämpat länge med min märr för att få henne dräktig så griper halmstrån för att få upp hoppet inför första dräktighetskollen imorgon 😅
 
Håller tummarna att det inte bara är önsketänkande om att hon är dräktig nu, då hon förändrat sitt beteende så drastiskt ✊😃
 
Jag vet ett sto som blir livsfarlig vid dräktighet(jag själv förstår inte varför man vill riskera sitt egna liv 😅)
Alla ston blir olika precis som vi människor :)
 
Jag vet ett sto som blir livsfarlig vid dräktighet(jag själv förstår inte varför man vill riskera sitt egna liv 😅)
Alla ston blir olika precis som vi människor :)
Njae, det kan jag hålla med om, ett sådant sto skulle man inte vilja ha.
Min går typ och ställer sig i mitten av hagen och bara glor istället för att komma och "tvångsgosa" som hon brukar göra.
Kul att höra hur andra ston beter sig tidigt i dräktighet när det enda man kan göra är att sitta och vänta på att tiden ska gå 😅
 

Liknande trådar

S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 795
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp