Ännu en rasvalstråd.

2-3 mil löpning i veckan är inte mycket för en hund. Inte om man tränat upp den successivt. De flesta raser borde klara det, sen kanske inte alla tycker det är roligt men det är en annan sak.
Nej det är inte nån orimlig mängd, dock är det just det sista du skriver som är lite grejen.. vill såklart ha en hund som tycker det är kul och gärna springer med mer än ett par mil i veckan.
 
Nej det är inte nån orimlig mängd, dock är det just det sista du skriver som är lite grejen.. vill såklart ha en hund som tycker det är kul och gärna springer med mer än ett par mil i veckan.
Båda mina corgis hade fullkomligt älskat att få vara med ut och springa så mycket! De får dock klara sig utan då det inte är en favoritaktivitet för varken mig eller min sambo, men de tycker det är skitkul med de få och korta joggingturerna de får. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 424
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 248
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 312
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 273
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp