Pass förvaring

MidnightSoul

Trådstartare
Passet har sedan flera år tillbaka behövts förvaras där hästen finns. Hur förvaras passen från inacorderingarna på platsen? Skåp/låda i stallkammaren eller har stallägare gått och skaffat någon form av låsbar förvaring?

Passet har sedan flera år tillbaka behövts förvaras där hästen finns. Hur förvaras passen från inacorderingarna på platsen? Skåp/låda i stallkammaren eller har stallägare gått och skaffat någon form av låsbar förvaring?
Aldrig varit med om en stallägare som velat ta det ansvaret. Någon har velat ha kopior men passen har alltid varit hos hästägarna så det är en idiotisk lag eftersom ingen verkar följa den.

Jag har slarvigt nog mitt pass i bilen för annars skulle jag inte komma ihåg att ta med det när jag tränar/tävlar och då måste jag ju också ha det tillgängligt vid kontroll....

Har i flera år tänkt att jag ska förvara det i trailern istället - då är det ju med och trailern bor vid stallet så då täcker jag ju alla eventualiteter. Ska bara hitta nån påse som skyddar mot fukt.
Jag är inte rädd för stöldrisken, vad är oddsen för att nån letar igenom min sadelkammare i jakt på ett pass liksom. ;)

Jag har haft stallägare som ställt in kassaskåp i sadelkammaren. Samt stallägare som varit nöjda med kopia på passet enbart.

Jag bor såpass nära nuvarande stall så jag har passet hemma. Det är bara när jag åker bort som jag ger passet till stallägaren.

Jag har slarvigt nog mitt pass i bilen för annars skulle jag inte komma ihåg att ta med det när jag tränar/tävlar och då måste jag ju också ha det tillgängligt vid kontroll....

Har i flera år tänkt att jag ska förvara det i trailern istället - då är det ju med och trailern bor vid stallet så då täcker jag ju alla eventualiteter. Ska bara hitta nån påse som skyddar mot fukt.
Jag är inte rädd för stöldrisken, vad är oddsen för att nån letar igenom min sadelkammare i jakt på ett pass liksom. ;)
Butiker för vandring borde ha vatten skyddade påsar eller liknande att förvara värde saker i.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 242
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 230
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025