Bukefalos 28 år!

Äntligen fredag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy f-n vilken vecka, tack o lov börjar förkylningen bättra sig. Men det kan ju alltid hinna ändra sig innan måndag :cool:

Helgen kommer till delar tillbringas i Eriksdalsbadets värme. Till skillnad från andra typer av hopptävlingar jag närvarare på. då man oftast sitter och fryser, gäller det ha tillräckligt tunna kläder för att inte avlida av värmeslag.

Håll tummarna att sonen 1. Kommer ihåg sin hoppserie 2. Lyckas utföra den med minst 5p på varje hopp för att få godkänt starta nästa tävling

Gårdagens ridlektions då. Fick Loona (kände på mig det) inte den bästa rida när man är lite halvseg i huvudet. Henne gäller det vara steget före hela tiden och jag var typ ett halvt steg efter hela lektionen.
Övningen bestod av bakdelsvändingar och slalom mellan koner.
Gick väl sådär "ahaa, bakdelsvändingar" sa Loona och slank runt konerna som en ål innan jag hann reagera :rofl:
Galoppen däremot fungerade finfint igår (gör den inte alltid) även om hon blir galet pigg efteråt
Damen måste ha lite ponnyblod i sig, för det är mycket "jag vill bestämma själv" attityd.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp