Bukefalos 28 år!

Äntligen!

Sv: Äntligen!

*kl*
Är det inte blåbär som gör magen hård alt. lös beroende på om det är "rått" el tillagat?

Råa blåbär = lösmage

Tillagade blåbär = hård mage

De flesta reargerar så men men vi är ju olika.

MVH Ann
 
Sv: Äntligen!

Du lär märka skillnad fort om det är mjölkproteinet som är dåligt för honom. Det tog 3 dagar för Sebbe att bli helt bra i princip, så himla skönt.

Hur kommer du att göra? Utesluta allt hos dig själv, eller sluta amma och bara utesluta hos honom?
Jag ammade ju inte, så jag har bara erfarenhet av den ena delen där..
 
Sv: Äntligen!

Nu har vi fått en tid den 25/3 nere på BVC, så de gör inget pricktest.

Men vill att jag slutar amma eller slutar helt med komjölksprodukter fram tills dess :( För att se vad som händer.

OJ! Sluta på så kort tid. Hur gammal är barnet?
 
Sv: Äntligen!

Jag kommer utesluta mjölkprotein i min mat, vill inte sluta amma om det är så att han inte är allergisk. Hoppas på att det är magmunnen och att känslig mage.
Vågar inte chansa heller och hoppas på att han tar bröstet efter 2 veckors uppbehåll.

oz_joj Han är 4½ månad och har ätit ersättning i 1½ månad + blivit ammad kväll, ev. på natten om han vaknar och morgon p.ga. jag rasade otroligt mkt i vikt.
 
Sv: Äntligen!

Nej, det förstår jag att du inte vill chansa med.

Hör av dig om det är något du undrar över :) Jag har lyckats lära mig det mesta om mjölkfri kost numera..
 
Sv: Äntligen!

Förstår det, redningen fungerar i alla fall superbra och bvc hade ingen aning om att man kunde göra så. Blir ju lite tjockare då dessutom och mer svårkräkt ;)
 
Sv: Äntligen!

Hoppas det fungerar för dig att börja amma igen, efter ett så väldigt långt uppehåll. Två veckor är ju länge :eek:

Jag gjorde uppehåll i två dagar p.g.a resa, och Alvin tvärvägrade att ens försöka när jag kom tillbaka.

Det är min sorg att jag fick sluta.
 
Sv: Äntligen!

Vilken tur :D

Nä, mitt BVC visste inte heller om att man kunde göra så. Men dom kan inte alls särskilt mycket om allergier där. Som tur är så är hon väldigt öppen och lyssnar på allt jag har att säga :)
 
Sv: Äntligen!

Uppdaterar då vi vart hos läkaren idag.

Vi fick recept på en ersättning jag inte minns vad hon sa att den hette (Pratade riktigt dålig svenska så jag fick i princip chansa på vad hon sa...)

Ska hämta ut det imorgon och hoppas det fungerar, det blir som en gelé när det kommer i kontakt med magsaften och blir svårare att kräkas upp.

Sen ska han få äta mera mål mat än han gör idag, är han intresserad är det bara att ge honom massor.

Sen ska han inte ligga ner och helst inte äta före läggdags.

Kommer även få en kallelse för pricktest då läkaren ville utesluta någon allergi.

Återkommer i morgon med vad ersättningen heter.
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
605
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 031
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: hollypolly
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp