Är 27 år och lever ett helvete..

Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Alla möjliga neurologiska symptom, men även psykiska, kan ibland förväxlas med framlobsdemens. Utmattningssyndrom.
Även hundar kan drabbas.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Låter som att du har det jobbigt. Hoppas du har några glädjeämnen i livet också, som kan väga upp lite.

Vad är det kompisarna gör som du skulle vilja göra också?
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Alla möjliga neurologiska symptom, men även psykiska, kan ibland förväxlas med framlobsdemens. Utmattningssyndrom.
Även hundar kan drabbas.

Lät inte detta som en möjlig förklaring på TS problem? Eftesom han beskriver att hjärnan är påverkad.

TS, varför inte pröva medicinen ännu en gång för att vara säker på att det inte sammanföll med något annat? Alternativt be att få det vitaminet utskrivet.

En vild gissning är en grej jag såg på nätet att folk med symptom som stämmer på sköldkörtelproblem i själva verket kunde ha problem med (bi)njurar eller binjurbarken. Kanske det kunde vara något att kolla?

Homeopater=ej vetenskapligt bevisad medicin och metoder. Alla läkemedel homeopater får sälja innehåller extremt lite verksam substans så de får inte ens säljas på apotek. Personligen tror jag att de som blir hjälpta av det hjälps av placeboeffekten.
Jag har själv i desperation slängt 3000 på ett besök och köpte exakt allt hon sade till mig för att verkligen ge det en chans (för att det inte skulle heta att jag inte tog x, därför hjälpte det inte). Effekten var noll, jag borde köpt konfekt eller en restresa, det hade gjort mig minst lika gott. ;)
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Själv provar jag just nu ett kosttillskott just för binjurarna nu, och jag har märkt av väldigt goda effekter. Lite väl goda. Måste trappa ner på dosen faktiskt. Men det kan vara värt att prova :). Det är Innate Response som gjort den, heter Adrenal Response.

Visst är det lite halvfarligt att experimentera med kosttillskott, men vad gör man? Vården är som den är...
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Det låter spännande. Hur menar du att det fungerar väl bra? Vill du berätta mer om preparatet?
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Har blivit lite väl speedad och efter två veckor på rekommenderad dos så börjar jag få sömnsvårigheter.

Dom positiva effekterna:
Mycket piggare och gladare rent allmänt
Klarar av att ta mig upp ur sängen lättare (inte längre som att krypa upp ur graven)
Klarar av att äta frukost (brukar annars inte kunna äta förrän efter 12)
Börjar få lite mer livslust, klarar av att ta itu med saker och börjar känna mig kreativ igen
Gått ner 4 kg och stannat där, nära min målvikt (utan någon som helst förändring av kost/motion)
Kan hålla fokus bättre och har mindre "hjärndimma"
Äntligen fått uppleva rejäl glädje igen när bra saker händer
Färre rejäla deppdippar

Jag satt i några dagar och googlade runt på det här med sköldkörteln (då min mor, mostrar, mormor, mormorsmor har hypotereos och jag har många av symptomen + haft låga värden på T4 i många år men inte nog för behandling enligt vårdcentral). Hittade en hel del om att sköldkörtelstrul kan ha ursprung i att binjurarna funkar dåligt, och att binjurarna kan börja funka dåligt av långvarig stress (check). Så då letade jag reda på ett kosttillskott som både rekommenderades på forum och innehöll vettiga saker.

Ska bli spännande när jag ska på nya blodprover om en månad, se om det gjort någon skillnad "officiellt". Men oavsett om det är en placeboeffekt eller om örterna funkat på riktigt, så är jag väldigt glad över att börja leva igen :).
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Vad häftigt! Då ska jag absolut beställa en burk och se om det kan hjälpa mig med :) Precis som du så ligger jag på gränsen och får ju då ingen hjälp trots att jag har läst att de nya direktiven är att läkarna ska behandla på symptom och inte enbart på provresultaten.
Tack så jättemycket :)
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

vallhund: Borrelia har jag utretts mot och det har jag inte. Jag skickade prover till Tyskland och medicinerade med antibiotika i flera månader, gjorde ingen skillnad. Även om mina prover för både borrelia och twar var positiva så visste jag att jag inte hade det. De som har borrelia lider alla av någon form av smärta eller att de inte kan röra sig ordentligt. Det är dock ganska konstigt att proverna var så pass positiva, troligtvis är det gammal borrelia som legat kvar i kroppen eller så var mina prover felhanterade.
De senaste proverna var normala så borrelia kan jag helt utesluta.

inte sant. jag har haft borrelia och hade varken ont eller svårigheter att röra mig.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

I bästa fall kanske homeopatiska medel innehåller någon miliondels gram av substansen, annars är det ju tänkt att det späs o skakas o sen skall vattenmolekylernas minne fixa resten.

574599-564082736951242-1582767581-n-1_shrink-398x600.jpg
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

ett annat alternativ är tcm (traditionell kinesisk medicin), den bit som är ört- och akupunkturbaserad och ofta räknas som ett bra komplement till västerländsk medicin. jag har personlig erfarenhet och kan rekommendera ett försök.

jag har själv varit i rätt dåligt skick trots att alla provsvar legat på bra nivåer och läkare som frågetecken. ät nyttigt och motionera var ungefär det svaret jag fick. Med hjälp av tcm har jag fått möjlighet att hitta en kost som är anpassad efter mig och mina specifika behov snarare än tallriksmodellen eller hur en "borde" äta och leva sitt liv.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Borrelia spenderade jag nästan ett år på att utreda.
Jag bedömde mina chanser att ha borrelia som max 5 % även om mina provsvar var ganska positiva.
Åkte till Norge för att träffa en läkare och han var stensäker på att jag var drabbad.
Tog antibiotika i totalt 6 månader varav 3 månader var intravenöst. Kände absolut ingen skillnad, när jag sedan tog nya prover var värdena normala.
Jag träffade en del borrelia drabbade när jag tog intravenöst och det fanns inte en chans i helvetet att jag led av samma sjukdom som de.
Energilösheten och de mentala symptomen är visserligen snarlika, men de fysiska symptomen är helt annorlunda.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Fast symptomen kan variera i det oändliga så att två eller fler har exakt samma symptom är inte speciellt vanligt.
Har du eller har du inte testats för antikroppar i cerebospinalvätskan? Provet tas ur ryggmärgskanalen o du lär minnas om det gjorts eller inte.
Antibiotikan som ges för att bota detta är inte samma som för vanlig borrelia eftersom det inte är så många som passerar blod/hjärnbarriären.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Fodong: Angående sköldkörtel, när jag började att utredas så trodde jag själv att jag hade fel på sköldkörtel för att symtomlistan stämde in på mig helt och hållet. Har dock tagit prover genom åren och de är normala enligt läkarna, vad jag minns så var det bara antikroppar som var förhöjt.

I alla andra västländer tar man också saliv- och urinprov utöver blodprov och svenska läkare är väldigt inbitna på att det inte behövs.
Min syster har också förhöjda antikroppar mot sitt sköldkörtelhormon och det innebär ju i förlängningen att man egentligen inte har det hormonet.Det är ju bara logiskt. I hennes och ditt fall så producerar sköldkörteln hormonet, men kroppen jobbar emot det med antikroppar.
Jag tycker att läkarna är väldigt konstiga när de konstaterar att inget är fel i ett sånt fall...:crazy::banghead:
Min syster har fått hjälp av en obskyr läkare, läkaren i sig är underlig och rätt otrevlig och anses av andra läkare att vara oseriös, men min syster fick cortison för att behandla överarbetade binjurar och sen levaxin och hon mår betydligt mycket bättre.
Jag hade sån tur att mitt problem syntes på blodprov så jag behövde inte kämpa för att få hjälp.
Jag har en teori om att "kroniskt trötthetssymptom" är obehandlade sköldkörtelproblem och kanske till och med fibromyalgi är det?
Om vi bara kunde göra samma tester som man gör i Tyskland, USA och Storbritannien så kanske fler svenskar skulle få hjälp att må bra.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Jag har fibromyalgi. Tidigare trodde de att jag hade sköldkörtelproblem o värdena pendlar över o under gränsen så jag fick prova levaxin. Det hjälpte inte ett dugg, åt det i 7 månader, var lika trött ändå. Så visst kollar duktiga läkare värden för det trots att man har andra diagnoser. Även kroniskt trötthetssyndrom var en av mina diagnoser ett tag, men det var fel, blev utredd och de hittade en annan förklaring.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Borrelia spenderade jag nästan ett år på att utreda.
Jag bedömde mina chanser att ha borrelia som max 5 % även om mina provsvar var ganska positiva.
Åkte till Norge för att träffa en läkare och han var stensäker på att jag var drabbad.
Tog antibiotika i totalt 6 månader varav 3 månader var intravenöst. Kände absolut ingen skillnad, när jag sedan tog nya prover var värdena normala.
Jag träffade en del borrelia drabbade när jag tog intravenöst och det fanns inte en chans i helvetet att jag led av samma sjukdom som de.
Energilösheten och de mentala symptomen är visserligen snarlika, men de fysiska symptomen är helt annorlunda.

-Jag jobbar i Norge och därför har jag läst om en Borrelia-klinik som fanns där. Läkaren blev tvungen att lägga ned pga myndigheterna (kommer inte ihåg vad den där tillsynsnämnden heter) ansåg att han var oseriös. Det värsta var att han behandlade patienterna med låååånga antibiotikakurer utan att ta prov på ryggmärgen o s v. Alltså inte säkert att alla verkligen hade Borrelia. Men många blev ju friska så dom hade det troligen. Måste ha varit hemskt jobbigt för dig att gå på antibiotika så länge utan att det hjälpte!
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Jag tvivlar inte på att du blivit utredd och behandlad under en längre tid, det framgick av ditt tidigare inlägg :) Jag menade bara att smärta och svårighet att röra sig inte är avgörande för borreliadiagnos och du kan definitivt ha det och må kasst utan just de symptomen.
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

Fast symptomen kan variera i det oändliga så att två eller fler har exakt samma symptom är inte speciellt vanligt.
Har du eller har du inte testats för antikroppar i cerebospinalvätskan? Provet tas ur ryggmärgskanalen o du lär minnas om det gjorts eller inte.
Antibiotikan som ges för att bota detta är inte samma som för vanlig borrelia eftersom det inte är så många som passerar blod/hjärnbarriären.

Jag tog en spruta i ryggen för ett antal år sedan, de hittade ingenting.
Dessutom, om Roaccutan skulle kunna bota Borrelia så skulle det finnas massvis med människor som hade rapporterat om samma grej eftersom det är en väldigt vanlig sjukdom respektive medicin världen över.
Skulle vart så jävla skönt om det faktiskt visade sig vara Borrelia och Twar som var boven i dramat, men tyvär så var det inte så.. =/
 
Sv: Är 27 år och lever ett helvete..

-Jag jobbar i Norge och därför har jag läst om en Borrelia-klinik som fanns där. Läkaren blev tvungen att lägga ned pga myndigheterna (kommer inte ihåg vad den där tillsynsnämnden heter) ansåg att han var oseriös. Det värsta var att han behandlade patienterna med låååånga antibiotikakurer utan att ta prov på ryggmärgen o s v. Alltså inte säkert att alla verkligen hade Borrelia. Men många blev ju friska så dom hade det troligen. Måste ha varit hemskt jobbigt för dig att gå på antibiotika så länge utan att det hjälpte!

Allting kändes väldigt(!) oseriöst redan ifrån början, det tog över 4 månader att ens få en tid dit. Norsk Borrelia Center i Oslo var det.
Priserna var extremt höga för allting, jag fick även betala extra för att doktorn hade glömt att skicka mig recept på medicin innan.
Dock så har detta faktiskt hjälpt vissa människor, jag träffade en del av dessa på kliniken i Stockholm där jag fick antibiotika intravenöst.
Nästan alla hade varit i Tyskland men det är egentligen samma riktlinjer.
Jag ångrar inte ett dugg att jag medicinerade, i mitt desperata läge så har jag egentligen inget val. = / Nu kan jag i alla fall helt utesluta Borrelia.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 545
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 477
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 007
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp